Gå til innhold
  • Bli medlem

Kva slags ytterpose?


Interbond

Anbefalte innlegg

Eg lurer på å kjøpe ein syntetisk pose for å bruke om sommar og haust samtidig som den skal vere romslig nok til å kunne bruke ein dunpose inni om vinteren. kva er det som er romsligast av Ajungilak Kompakt 3-sesong, Ajungilak Tundra 3-sesong og Mountain Hardwear Lamina 20 Long? Eg veit Kompakt fås som lang utgave for personar opptil 215cm ,men eg kan ikkje sjå at den er breiare enn 195 cm utgåva. Er MH posen romsligare enn Ajungilak posane? Etter det eg trur er litt ekstra breidde viktigare enn ekstra lengde.

Posen eg er ute etter bør helst også kunne brukast ved nokre få kuldegrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror jeg ville brukt dunposen ytterst, da dun ikke bør klemmes flatt for å isolere bra. sportsnett selger cocoon primaloft overbag som er beregnet som ytterpose og vil sammen med en lett dunpose nok holde til vinterbruk. alene er den vel mest egnet til sommer. de har også en MH helium solo bag som et alternativ. eller; som jeg gjorde-har du sommerpose kan du fa både 3 sesongs -10 (denne er stor og går nok også utenpå..)og vinterpose -30 fra nanok til ca. 3000 tilsammen( jevnlig tilbud på osl sportslager). ellers, er du småvokst går det jo fint med en 170 "damepose" inni gubbeposen! Men med to poser utenpå hverandre vil du uansett takle mye kalde grader, det eneste minus måtte være vekten. Som speider i gamledager brukte jeg en papir- melsekk fra låven utenpå en helt håpløs sommerpose i 15 minus og det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.