Gå til innhold
  • Bli medlem

NeoShell membran ?


Bønna

Anbefalte innlegg

Annonse

RAB har ei jakke på gang som ser veldig lovende ut: http://terrybnd.blogspot.com/2011/09/rab-neo-stretch-polartec-neoshell.html

Jeg har brukt ei norrøna falketind flex1 jakke på en del fjellturer det siste året, og den har litt stretch, slipper igjennom litt luft (som gjør at den puster fantastisk bra), og er generelt veldig komfortabel å gå med sammenligna med ei skalljakke (har prøvd og blitt klam i goretex xcr, paclite og norrøna dri3). Den tåler derimot bare en 15-20 minutter med regn. Hvis neoshell puster som flex1 (og andre membranløse softshell), men samtidig er vanntett høres det veldig bra ut i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Man skal alltid være forsiktig med "ukjente" membrantyper som lover gull og grønne skoger, du ender ofte opp med å bli skuffet :(. Har selv prøvd flere slike membraner (som f.eks Prore-tex,Tex, water membran etc). Jeg har sjelden vært fornøyd. Hold deg heller til de mer seriøse merkene, som Gore-tex og E-vent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I tillegg til at Rab har en jakke med denne membranen så kommer også marmot, north face, mammut, 66north, vaude og westcomb med jakker som benytter polartec neoshell.

Så vidt jeg vet så er det bare jakka fra mammut som er tilgjengelig for oss forbrukere her i norge enda. Se amfibi.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Litt feedback til tråden etter å ha testet Rab Neo jakka (kjøpt på Anton Skandinavisk) på en høyfjellstur under varierende vær og vindforhold:

+ Ekstremt lett, merker knapt at man har den på

+ Komfortabel og meget høy krage

+ Plass til hjelm i hetta selv for en "big-head"

+ Luftig og god, selv når man svetter en del

+ Beskytter godt i sterk vind til tross for det lette stoffet.

+ Virker solid nok til klatring.

- Litt trege glidelåser, men det er nok litt vane

- Alle lommer (inni/utenpå) plassert i samme område gir litt klumpfølelse om man stapper dem fulle

- Ingen lufting under amene, men det oppveies for en stor del av den pustende membranen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt feedback til tråden etter å ha testet Rab Neo jakka (kjøpt på Anton Skandinavisk) på en høyfjellstur under varierende vær og vindforhold:

Dette lover jo bra! Fikk du testet jakka i regn?

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge produktspesifikasjonene har NeoShell en vannsøyle på 10 000mm, Dermizax 20 000mm og Gore Tex Pro Shell 28 000mm. NeoShell skal imidlertid puste betydelig bedre enn de andre. Foreløpig får vi nok ikke både i pose og sekk.

Ser også at det har kommet en Gore Tex Soft Shell membran tilsvarende Neo Shell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også brukt Rab Neostretch jakken noen uker nå. Og for å si det sånn, det blir aldri mer Gore-Tex Proshell igjen.

Jeg ble først litt skeptisk til at det ikke var noe lufting under armene på membran-jakke, men det forsto jeg raskt at den ikke trengte. Pusteegenskapene på dette stoffet er helt i særklasse. Har bl.a brukt den til pudderkjøring i alpene og joggeturer med hunden hjemme i skogen. Under oppholdet Alpene, der "Gore-Tex" vennene mine baska rundt i puddern ferdig-kokte og svette, så var jeg helt tørr og behaglig. Trengte nesten ikkedusje engang før afterskien. Den har også blitt brukt til joggeturer hjemme i skikkelig regnvær, og den har gjort jobben sin der også.

Sorry, men Gore-Tex har gått ut på dato,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også brukt Rab Neostretch jakken noen uker nå. Og for å si det sånn, det blir aldri mer Gore-Tex Proshell igjen.

Jeg ble først litt skeptisk til at det ikke var noe lufting under armene på membran-jakke, men det forsto jeg raskt at den ikke trengte. Pusteegenskapene på dette stoffet er helt i særklasse. Har bl.a brukt den til pudderkjøring i alpene og joggeturer med hunden hjemme i skogen. Under oppholdet Alpene, der "Gore-Tex" vennene mine baska rundt i puddern ferdig-kokte og svette, så var jeg helt tørr og behaglig. Trengte nesten ikkedusje engang før afterskien. Den har også blitt brukt til joggeturer hjemme i skikkelig regnvær, og den har gjort jobben sin der også.

Sorry, men Gore-Tex har gått ut på dato,

Man dusjer da aldri før after-ski :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.