Gå til innhold
  • Bli medlem

(Fiskeglede.no) Er denne nettbutikken en stor spøk?


SuperTed

Anbefalte innlegg

For en uke siden la jeg inn en bestilling på en Beastmaster BX 270L spinning, noen kroker og en del is-fiske utstyr som skulle være bursdagsgave.

Jeg sjekket nøye at alle varene hadde status som "på lager" før jeg sendte bestillingen. Dette gjør jeg for å ikke få flere pakker separert.

Nå etter over en uke (pengene ble forøvrig trukket med en gang) fikk jeg denne eposten:

-----------

SUBJECT / EMNE: Deres ordre, fiskeglede.no

-----------

Hei,

Siden vi ikke klarer å få tak i BeastMaster BX270L (leverandør er tom), og har forholdsvis lang leveringstid på resten av ordren din har vi slettet den og annullert VISA transaksjonen.

Beklager dette!

---- Fiskeglede.no

Kan en nettbutikk holde på slik???? Ventet hele forrige uke på den pakken som nå viser seg ikke kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fått pengene tilbake?

Dersom leverandøren ikke har varen, og nettbutikken kun effektuerer uten eget lager så skjønner for så vidt deres situasjon. Men når de trekker pengene og det står på sidene at de har varen tilgjengelig, så høres jo det noe uryddig ut.

De kunne jo f.eks. tilbudt en tilsvarende (eller evt. litt bedre vare)...

Jeg har selv ingen erfaring med nettbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet på butikken og da fungerte ting helt som de skulle. Ser at stanga fortsatt finnes i butikken og da virker dette useriøst. Har opplevd at xxl ikke har kunnet levere varer som stått som lagerbeholdning, men da har det vært snakk om spesielle varer de raskt har gått tom for og den har blitt fjernet rett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet på butikken og da fungerte ting helt som de skulle. Ser at stanga fortsatt finnes i butikken og da virker dette useriøst. Har opplevd at xxl ikke har kunnet levere varer som stått som lagerbeholdning, men da har det vært snakk om spesielle varer de raskt har gått tom for og den har blitt fjernet rett etterpå.

Ja, stangen står fortsatt som "på lager". Men i tillegg kampanjevare med redusert pris. Har ikke fått sjekket om pengene har kommet tilbake enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke godtatt en sånn melding fra butikk... spesielt ikke når det gjelder tilbudsvare og de har trukket penger fra konto. I mine øyne har vi da en kontrakt som de ikke kan bryte uten grunn.

At leverandør ikke har på lager holder ikke. Da får de bare sende når de har den. Uansett burde du fått valget.

Mye interessant lesning her forøvrig:

http://www.lovdata.no/all/hl-19880513-027.html#23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bryter de med markedsføringslovens § 7a, noe som ved bruk av § 48 kan straffes med bøter og/eller fengsel inntil 6 mnd.

Er liten tvil om at de burde fjerne varen for salg umiddelbart siden den ikke kan leveres. Ny tilsvarende stang til samme pris burde tilbys uten å måtte be om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det denne?

Shimano BeastMaster BX 270L 9 fot 3-14g haspel, eller er det forskjell på spinning og haspel?

Ser ut som at butikken har denne på lagter fremdeles. Den står i hvert fall med "på lager" på nettsiden deres.

http://www.fiskeglede.no/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=361&artnr=3418&visa=1-30&Sort=PrisFallande&Visn=Std

Men selv om du ikke får den fra denne nettbutikken så ikke gi opp. Jeg har en shimano beastmaster lettspinnstang og den er kjempefin.

Du kan jo prøve her.

http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=49474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.