Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med truger


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Er det noen som har erfaringer med Truger for bruk ifbm toppbestigninger?

Erfaringer mottas med takk. Si gjerne også noe om hvem som forhandler og evt. pris om dette er kjent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

kjøpte meg 36" altitude trugene fra tubbs i vinter.

dette er de første trugene jeg har kjøpt og er storfornøyd!!! ikke noe problem å klatre opp bratte bakker med skare og hardtrampet snø svært lette å gå med i og med at det ikke er noen begrensing på hvor mye du kann bøye ankelen uten at du kaster opp snø bak. trugene blir mer eller mindre slept etter deg!

har bare possitive erfaringer med disse!!!!

jeg kjøpte mine på xxl sport og villmark til rundt 3000...

litt dyrt men absolutt vært hver en krone!!

et likeså bra valg som ski!! speielt til bratte fjellsider som ikke er helt snødekt...

pluss at det er nesten som å gå uten noe som helst på beina bortsett fra sko da slvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Tubbs Altitude 30", altså bare en mindre modell. De er store nok og funker utmerket. De er ikke for brede så jeg kan gå med omtrent normal avstand mellom beina. De funker perfekt i svært bratt terreng så lenge snøen ikke er for myk. 90-graders-bindingen gjør at truga omtrent ikke kjennes og snøen havner ikke bak på leggen slik den lett gjør med 60-graders-binding eller enda værre med de enkle uten ledd. Trugene har en veiledende pris på rundt 2700, men de selges for under 2000 kr flere steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hike 36" og er fornøyd med dem. Har brukt dem en del i vinter til å gå på hytten samt på en fjelltur. Har ikke prøvd dem på ekstrem stigning. Er 60° vinkel på dem. Ta ellers et søk på Truger her på forumet. Mye info i andre tråder:)

http://www.norteamengros.no/shop/shopexd.asp?id=1633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svært fornøyd eier av Altitude 36". Trugene har vært brukt til det meste også toppturer. Til sistnevnte aktivitet synes jeg kanskje 36" er litt i lengste laget, særlig i terreng hvor det er bratt og mye stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.