Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunsoveposer nedpakket et par måneder - bør jeg gjøre noe med det?


torhaa

Anbefalte innlegg

Annonse
Prøv å la de henge litt først. Hjelper ikke det så se vaskeanvisning. Tørketrommel kan gjøre underverker

La de henge noen dager, gjerne utendørs med litt trekk.

Eller som Phaser sier, virker ikke det kan tørketrommelen gjøre underverker.

Vær imidlertid litt forsiktig med de letteste posene! Stoff, sømmer og kanaler på disse er sårbare for vask og hard omgang i trommelen. Anbefaler ikke tennisballer e.l. i tørketrommelen for lettvektsposer! Det holder stort sett med en lett tromling for å få tilbake gamle glansdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt tips for oppbevaring av soveposer: Ikke oppbevar de i kompresjonstrekk! Bruk f.eks en søppelsekk til mer volumiøse vintersoveposer, og større bæreposer til mindre soveposer. Da ligger posene dine luftig uten å være "skvisa" sammen, noe som ikke er optimalt for fibrene i posene over tid. Jeg har kun soveposene mine i kompresjonstrekk når jeg er ute på tur.

Og sist, men ikke minst: Ikke rull soveposene sammen! Stapp de inn. På den måten forhindrer du at fibrene presses samme vei hver gang, noe som forringer kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.