Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport fjellheimen x-trem 3 camp


tiurn

Anbefalte innlegg

Ser at dette teltet har høstet godt med ros, men er dere som har dette teltet fornøyd? Hva er bra og hva er ikke fullt så bra?

Jeg er 185 cm, vil dette være langt nok for meg med tanke på skrått tak?

Teltet skal brukes som helårstelt, med max to om vinteren!

Kom med innspill erfarne turfolk! :arrow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det har høstet godt med ros skulle en tro det kom av folk som har hatt teltet? ;)

Jeg er fornøyd! Knallbra vintertelt!! God plass - stort fortelt. 3stk vinterstid går bra det :)

Bra med lufting, mange og solide bardunfester. Solide stenger og duk.. jaaah.. Tunneltelt er jo raske å sette opp, og med stormmattene

tør jeg å påstå at fjellheimen x-trem ikke står noe tilbake for svenske og amerikanske kuppeltelt. Ulempen er jo vekten på 4kg (3-camp), men såpass må man igrunn regne med. Gode løsninger innvendig med lommer og "hems".

Eneste kritikken jeg har hørt er at det kan være vrient å stramme fotenden av innerteltet godt dersom det ikke er helt flatt underlag. Selv synes jeg ikke dette er noe nevneverdig problem. Får stort sett god avstand til ytterduken, og dermed regntett telt :)

Konklusjon: Dette er et bjørnehi. Perfekt til vinterturer. Er dere bare 2 om sommeren kan bli til at du får lyst på to telt.. ett lettere sommertelt. Smaksak, er jo ikke så stress om kameraten din tar stenger og plugger, og du bærer duken.

edit: Og ja, det blir langt nok om du er 185cm. Jeg er 190- null stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, takker for gode innlegg så langt, dette virker lovende.

Når jeg skrev at det hadde høstet mye ros var dette med tanke på tester jeg har lest ala villmarksliv ;)

Ser noen har klagd på at siden taket skrår kan soveposen bli fuktig ved bena, men ser ikke ut som at dere har hatt problemer med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke teltet selv, men har lånt det et par ganger.

Unormale fordeler:

Fantastisk bra luftesystem

Alltid like glad for nettinghylla i taket.

Unormale ulemper:

Mange sømmer i duken i forteltet. De lekker som alle helsport telt. Noe mas med impregnering for å få det til.

"For tungt" for min del på sommerstid. Føles bortkasta å bære et slikt palass med seg for lett bris og duskregn.

Ellers - kjøp med bunnduk til forteltet om du ender opp med teltet.

Nei, det er ikke nødvendig å spenne oppe alle barduner o.l. HVER gang. Jeg gjør det allikevel. Koster meg et minutt eller to ekstra.

Selv valgte jeg Hilleberg Nallo 2 GT istedenfor dette - men det var close call. Nallo sin utlufting gjør dog at det er i en lavere divisjon når vi snakker vinterbruk.

Edit: Glemte å si at jeg er ca. 2 meter og blir såvidt plaget av skråtaket i dette teltet. Legger meg bare litt på skrå. (Litt verre i Nallo, der må jeg være mye på skrå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.