Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport - impregnering?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Har et Ringstind telt som ikke er så vanntett som før - synes jeg.

Jeg har innbilt meg at disse moderne teltene ikke trenger impregnering, men ser på Helsport sine sider at teltene skal impregneres.

Sitat"På alle nye telt er teltduken impregnert. Ved lengre tids bruk vil sol og regn, tørke og vaske ut impregneringen. Når du ser at vannet

trekker inn i teltduken isteden for og preller av, er det på tide å reimpregnere. Impregnering for bruk på telt kan du få kjøpt hos de

fleste sports butikker."

Hvilken erfaring har dere med impregnering av telt, sømmer og bunnduk på Helsport sine modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter anbefaling fra Helsport, brukte jeg "Nikwax Tent & Gear Solarproof" på to av mine Helsporttelt, de ble bortimot som nye. Vannet perler seg og renner av som på en nyvokset bil. Har absolutt noe for seg .Lukter ganske stramt den første tiden, men det gir seg raskt. På det ene teltet fikk jeg forøvrig ny bunn etter seks års bruk, folkene på Melhus mente det var en fabrikasjonsfeil. God service!

Når det gjelder sømmer, kan det skje at stoffet etter en tids hard bruk glir litt ut, slik at bomullen ikke sveller tilstrekkelig. Gå over sømmene, og se om du se ut noen steder, tett så disse med en sømforsegler etter produsentens anbefalinger. Husk å vaske med sprit før påføring,(trivelig jobb), men ikke forvent at det sitter på for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.