Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterjakke til barn (2 åring)


lommelun

Anbefalte innlegg

Vi bor her i Telemark og her i skogen så har de siste vintrene vært jæskla kalde og tørre...

Så om neste vinter blir likedan så trenger jeg en god jakke til min kjære datter som er 2,5 år ved årsskiftet.

I fjor så titta jeg på denna på sportsbutikken her på bygda og den ser jo fantastisk deiliig ut...

http://www.sportsdeal.no/index.php?main_page=product_info&cPath=10518_10550_10551&products_id=7874

5325_lightpurple.png

Kjærringa å jeg går jo i dunjakkene våre absolutt hele vinteren så da tenker jeg at kanskje ho minste å vil kose seg med en slik både til og fra bil og butikk og barnehage samt når vi er på tur.

Finnes det noen andre gode alternativer til gode jakker til vinterbruk?

Er sikkert mange av dere som har masse erfaring med småtasser utendørs om vinteren og har funnet ut hva som har fungert og ikke fungert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dunjakke er greit fram og tilbake til bilen og på korte gåturer til butikken, men skal man være ute og være aktiv er hel dress det eneste som duger på de små. Vi har en Bergans-dunjakke til fireåringen, de er varme og virker veldig gode. Har pleid å kjøpe merket Reima i hele dresser og de kombinert med et eller to lag hele ulldresser under holder varmen lenge.

Det verste å holde varmt på småttisene er hender og føtter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunjakke er greit fram og tilbake til bilen og på korte gåturer til butikken, men skal man være ute og være aktiv er hel dress det eneste som duger på de små. .../...Har pleid å kjøpe merket Reima i hele dresser og de kombinert med et eller to lag hele ulldresser under holder varmen lenge./...

Støtter denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærringa å jeg går jo i dunjakkene våre absolutt hele vinteren så da tenker jeg at kanskje ho minste å vil kose seg med en slik både til og fra bil og butikk og barnehage samt når vi er på tur.

Finnes det noen andre gode alternativer til gode jakker til vinterbruk?

Er sikkert mange av dere som har masse erfaring med småtasser utendørs om vinteren og har funnet ut hva som har fungert og ikke fungert...

Husk at boblejakker underminerer bilbeltet ved å skape luftlommer mellom kroppen din og beltet. I tilfelle en ulykke vil man da kunne fly ut av beltet uten at det får gjort jobben sin! Så greit å ha jakken på fanget eller i bagasjerommet mens man kjører bil.

Selv bruker vi fiberjakker til ungene våre. Barn blir ofte våte og da isolerer ikke dun, og de skraper opp klærne sine under lek. Ett hull i en dunjakke vil være dumt da dunen vil fly ut. En fiberjakke derimot vil fortsette å gjøre jobben der og da mens det er kaldt, og kan enkelt lappes når vi kommer hjem igjen. Tre fiberjakker er også mye billigere enn tre dunjakker. Vi har tre gutter, jenter er nok noe roligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker vi fiberjakker til ungene våre. Barn blir ofte våte og da isolerer ikke dun, og de skraper opp klærne sine under lek. Ett hull i en dunjakke vil være dumt da dunen vil fly ut. En fiberjakke derimot vil fortsette å gjøre jobben der og da mens det er kaldt, og kan enkelt lappes når vi kommer hjem igjen. Tre fiberjakker er også mye billigere enn tre dunjakker. Vi har tre gutter, jenter er nok noe roligere.

Tips til en god fiberjakke da? :arrow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp om heldress til turbruk! På overnattingsturer med barna vinterstid har vi brukt ullundertøy, gjerne med ullbukser og ulltrøye, under heldressen. Hodeplagg har stort sett alltid vært en ullbalaklava. Først da jentene rundet åtte-ti år begynte vi å bruke skidresser med dun- eller fiberjakke som varmeplagg. Vi var heldige å få tak i en Haglöfs BARRIER PRO Q HOOD fiberjakke på tilbud til den eldste. Den er fin som en pausejakke (eller til å fra butikken). Yngstejenta fikk seg en rimelig North Face dunjakke på salg (G-sport begge to).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at boblejakker underminerer bilbeltet ved å skape luftlommer mellom kroppen din og beltet. I tilfelle en ulykke vil man da kunne fly ut av beltet uten at det får gjort jobben sin! Så greit å ha jakken på fanget eller i bagasjerommet mens man kjører bil.

Jeg vet, men et veldig viktig poeng som jeg nok tror det syndes mye med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.