Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose vinter


jonjon

Anbefalte innlegg

Hallo

Skal til USA neste uke og tenkte å handle inn litt utstyr som kan være billig. Er blant annet ute etter en god og varm vinterpose (ihvetfall være komfortabel ned til -20). Er mest aktuelt med syntetisk, men kan også vurdere dun. Er det noen som har tips eller erfaringer, først og fremst fra amerikanske produsenter, som man bør se på / holde seg unna?

Takk for innspill 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 år senere...

Bumper denne. Hva er mest anvendelig komfortemperatur for en vinterpose? Er det slik at man uansett ikke kan ha for varm pose, eller er det dumt å kjøpe en pose med komfortemperatur -30 fordi det stort sett er -15 og man vil da ligge å svette hele natten? 

 

Til normal bruk i den norske fjellheim, hvilke egenskaper er "ideelle"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på å kjøpe Cumulus (http://www.sleepingbags-cumulus.eu/down-sleeping-bags.html). De ser bra ut og er ikke for dyre, men jeg vet lite om disse posene.

 

Noen som har erfaring med Cumulus soveposer?

 

Jeg kjøpte en ny lett sommer/3-sesongs pose i år fra Cumulus. Har fått brukt den på en del turer og er storfornøyd med den fram til nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.