Gå til innhold
  • Bli medlem

Skryt til Helsport =)


DobbelNilssen

Anbefalte innlegg

Jeg stakk opp på fjellet mandags kveld for å teste fisket og for å ta en overnatting ved et vann jeg ikke har vært før. Jeg har en Helsport Lavvu light som jeg valgte å bruke som telt. Det blåste litt da jeg rigget opp Lavvuen så jeg satte opp stormbarduneringene med det samme. Det var litt vindt utover natten, men lavvuen taklet den uten problemer. Stø som en klippe stod den, helt til klokken var 07:19 påfølgende morgen. Jeg hørte det kom ei djævelsk kraftig vindrufsa (vindkast) bortover vannet, og som grep et bestemt tak i Lavvuen. Før jeg sukk for meg knakk vinden et av leddene på Lavvu stangen og la den flat.

Samme dag som jeg kom ned fra fjellet, sendte jeg en mail til Helsport og lurte på om det var mulig å få tak i ny stangdel. Dagen etterpå kom det svar fra en hyggelig dame i Helsport som lurte på hva adressen min var. På lørdag lå stangdelen i postkassen min, helt gratis.

Kan ikke annet si at jeg er mektig imponert over servicen fra Helsport, er helt fantastisk. Med så bra produkter som de leverer og med en sånn holdning til kundene så er Helsport godt forankret som min teltleverandør :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har og fått replacements ordnet og sendt gratis fra Helsport selv om teltet var over vanlig garantitid.

Veldig fornøyd med mine erfaringer med de.

Har du nyeste versjon av Lavvo light med bardunsett både opp og nede eller den tidligere med snøre i mellom festene og ett sett barduner montert på den tråden?

Jeg har den versjon med tråden. Fikk en god runde vind på den i Femundsmarka i sommer. Var en ettermiddag det blåste opp mye. Hadde da leir i enden av vannet så vinden kom rett inn. Det ble en del bevegelse i den så klart men det gikk ikke noe istykker. Da stod den med 6 barduner. Noen plugger var lagt stein over da det var litt løs sandgrunn.

Regnet som kom etterhvert pisket jo sand lang oppover duken.

Hadde en tarp oppe mellom noen trær. Den blafret såpasss at det fristet ikke å nærme seg den, men den holdt den og siden vind kom mer fra siden på den.

Hva vind vi snakker om vet jeg ikke.

Har dog hørt noe tips nå det blåser kraftig at man tar av et ledd på stang og senker høyden. Mulig det da ikke kan bli så mye spenn at den knekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo ikke noe stormtelt sånn senn. Men en veldig bra sak til sitt bruk. veldig god plass kontra vekt.

Bruker den i marka mest, spes høst og vinter. Digg å kunne stå å skifte klær samt fyre opp morrakaffen inne inkl. forvarming pga høyde.

Dog vil ikke en primus varme opp like bra som i telt. Mye varme blir stående i høyden. Fått lit bedring men en liten batteridrevet vifte jeg fester med borrelås oppe på stanga, gir litt sirkulasjon. HVis jeg koker inne så retter jeg den mot en av toppventilene for å letter få ut os.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd god service fra Helsport i sommer da teltstanga knakk ( http://bjarnesturblogg.blogspot.com/2011/07/god-service.html ). Jeg har ikke erfaring med andre teltprodusenter og deres service, men jeg håper jo at de også gir tilsvarende. Noe annet ville jo vært fryktelig dumt...

:shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.