Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Allak liggelengde


Aspiranten

Anbefalte innlegg

Prøvelå Allak her om dagen, og mine knappe 183 cm traff innerduk både i topp og i bunn. Teltet var strammet godt opp og jeg klarte ikke å se noen muligheter for å stramme innerteltet ytterligere inne på butikk. Har dere som bruker teltet med sovepose opplevd å ha god plass innvendig?

Det virket som om det er for lite for meg, noe som er synd da jeg liker fasongen og designet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Prøvelå Allak her om dagen, og mine knappe 183 cm traff innerduk både i topp og i bunn. Teltet var strammet godt opp og jeg klarte ikke å se noen muligheter for å stramme innerteltet ytterligere inne på butikk. Har dere som bruker teltet med sovepose opplevd å ha god plass innvendig?

Det virket som om det er for lite for meg, noe som er synd da jeg liker fasongen og designet.

De nederste stroppene som fester innerteltet er noe lange. Jeg har dradd de litt lengre gjennom øyet og kortet de inn med en ekstra knute, og da ble innerteltet stramt og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allak er jo oppgitt til en liggelengde på 230cm, så enten er dine 183cm målt av helsport eller så var ikke teltet satt opp skikkelig. Har teltet selv og har ingen problemer med mine 180 cm.

denne lengden er målt helt nede på bakken... duken skrår med engang, så bare omlag 20-30cm opp er det redusert til under 2meter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allak er jo oppgitt til en liggelengde på 230cm, så enten er dine 183cm målt av helsport eller så var ikke teltet satt opp skikkelig. Har teltet selv og har ingen problemer med mine 180 cm.

Det er innerduken som faller ned på kroppen min, og hvis kondens blir min dunpose søkkvåt som følge av fuktgjennomgang pga. kontakten.

Jeg har flere Hillebergtelt men av andre modeller, her opplever jeg ikke dette problemet, men der har jeg også minst en bratt vegg som jeg kan legge meg etter, så treffer ikke føttene skråveggen i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en vinter opplevd at kondens var et problem (selvforskjyldt pga at jeg ikke luftet godt nok)

Fotsiden er ikke noe problem men har oplevd litt "sagging" ved hodet og når man da omtrent puster rett i innerduken så bare må det bli kondens som igjen gir deg en våt dusj når du vokner og "snøflakene" treffer deg.

Problemet løses med å stramme bedre i alle fall om vinteren. Opplever Allak til å være ganske romslig ellers. Men forteltet er litt i minste laget om man har stor sekk som må inn.

Kjempe fornøyd med mitt med unntak av forteltet men så var det andre kvaliteter jeg prioriterte fremfor romslig "entre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.