Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaringer med Haglöfs fjell-/jaktstøvler


omega

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har i et par år hatt Alfa Walk King støvler, som jeg har vært godt fornøyd med, men nå har gummikappen rundt nedre del av foten løsnet fra skinnet slik at vannet renner ned på innsiden av skoen og jeg blir våt. Ser meg derfor rundt etter andre fjellstøvler og lurer litt på Haglöfs.

Har imidlertid aldri prøvd Haglöfsprodukter og lurer derfor på om det er noen som har erfaring med fjellstøvlene deres, tenker spesielt på Granit GTX?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett at Hagløfs har scoret bra på diverse tester, uten at jeg kjenner den modellen du spør om.

Jeg tror uansett at det viktigste ved kjøp av fjellsko er å finne en sko som passer deg og foten din. Jeg rister på hodet hver gang jeg ser en test hvor en sko får skryt eller slakt for passformen. Vi er alle forskjellige. Selv er jeg langt unna den såkalte "nordiske lesten" som testere tror at alle i Norge har. Har nettopp kjøpt meg et par Scarpa-sko nå og fjellturer er ikke det samme før og etter, endelig en sko som passer min smale fot med lav vrist og rett hæl perfekt.

Dra i butikker med godt utvalg, prøv, gå opp og ned trapper, vær kritisk. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av skoene til Haglöfs er/var produsert av Alfa, og har den samme gode kvaliteten.

Haglöfs eide faktisk skofabrikken til Alfa en god del år.

Alfa/haglöfs-lesten passer mine bein fint, men det betyr ikke så mye for dine føtter.

Sko og sekk må prøves før kjøp.

Men om skoen din bare er et par år kan dette lukte reklamasjon.

Men det avhenger selvsagt av om skoen er "brukt opp" eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig at Hagløfs eide Alfa i sin tid. De produserer sine egne sko i dag basert på det de lærte av Alfa. Så til Walk King problemet ditt: i følge kjøpsloven er det to år som gjelder på fjellsko.Forutsatt at det er "normalt" bruk. Når det er sagt er Alfa veldig behjelpelig når det kommer til reklamasjoner. Jeg jobber i Alfa, så mine anbefalinger av fjellsko vil naturligvis være noe farget av dette. :-)

Send meg en PM så skal jeg se hva jeg får gjort. Når det gjelder passform og lest er Hagløfs sine sko noe smaler og litt lavere over vristen en Alfa sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.