Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin topo kart


Angler40

Anbefalte innlegg

Garmin leverer sine kart på små minnebrikker. Kartene dekker eit lite område, derfor blir det gjerne nokre slike små brikke som forøvrig er lett å miste, spesielt når du på en tur må skifte brikke.

Er det mulig å legge desse karta direkte inn i min Garmin 62s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Garmin leverer sine kart på små minnebrikker. Kartene dekker eit lite område, derfor blir det gjerne nokre slike små brikke som forøvrig er lett å miste, spesielt når du på en tur må skifte brikke.

Er det mulig å legge desse karta direkte inn i min Garmin 62s.

Jeg gar en etrex, og hele poenget der er at kartene lastes inn på enhetens internminne. Sånn sett har jeg halve sør-norge + bluechart over skagerakkysten inne på etrexen, og har ikke noe problemer med minnebrikker.

Nå er det noen år siden jeg la inn de kartene jeg trenger, men de kom på CD-ROM-format som er lastet over på PCen og overført derfra til etrexen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin leverer sine kart på små minnebrikker. Kartene dekker eit lite område, derfor blir det gjerne nokre slike små brikke som forøvrig er lett å miste, spesielt når du på en tur må skifte brikke.

Er det mulig å legge desse karta direkte inn i min Garmin 62s.

Ikke i følge denne tråden https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=25974, men det går an å få flere områder på en brikke.

På kartbutikken. no selger de verdikort for inntil 5 områder(med rabatt i forhold til enkeltkjøp). Hvordan det fungerer når man allerede har kjøpt enkeltkart vet jeg ikke men på siden til geoinsight http://www.geoinsight.no/bestilling/ står det i hvertfall en mailadresse.

Hvis du får det til er det fint med en oppdatering. Det kan jo være aktuelt for flere ....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.

Jeg har nettopp kjøpt meg en 62s selv og har lagt inn litt kart fra pc nå.

Det du gjør er og kjøpe kart på dvd (Topo Adventure 1:50 000 eller Topo Premium 1:20 000 - 1:50 000).

20 Kart dekker Norge. Hver kart er delt inn i mindre kartblar som man kan overføre til gps enhet etter behov.

Legg kartene inn på pc og bruk MapSource til og overføre til GPS.

Oversikt--> https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=255

Kjøpes hos din lokale Garmin forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne enormt tungvinne måten å gjøre ting på, har Garmin fått pepper for i årevis, men de klarer fortsatt ikke å forstå at de må endre systemet.

Alternativet er å gjøre følgende: Last ned alle topokartene du trenger fra en eller annen piratside, legg dem inn i mapsource og så kan du overføre det du vil til gps-en. Så sender du en mail til Garmin og ber om å få utstedt en faktura på de kartene du har lastet ned. Da har du i alle fall tilbudt deg å betale for kartene (noe jeg gjerne gjør), men også sørget for at hverdagen blir enklere.

Garmin: Skjerp dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin leverer sine kart på små minnebrikker. Kartene dekker eit lite område, derfor blir det gjerne nokre slike små brikke som forøvrig er lett å miste, spesielt når du på en tur må skifte brikke.

Er det mulig å legge desse karta direkte inn i min Garmin 62s.

Har lest og studert inter nett og blir stadig mer usikker. Rondane, Dovre fjella, på begge sider av E6, Trollheimen og Børgefjell. Det blir noen kart og enda mer penger. Er Topo Premium så mye bedre at de er vert pengene eller finnes det andre kart som gjør nytten. :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne enormt tungvinne måten å gjøre ting på, har Garmin fått pepper for i årevis, men de klarer fortsatt ikke å forstå at de må endre systemet.

Alternativet er å gjøre følgende: Last ned alle topokartene du trenger fra en eller annen piratside, legg dem inn i mapsource og så kan du overføre det du vil til gps-en. Så sender du en mail til Garmin og ber om å få utstedt en faktura på de kartene du har lastet ned. Da har du i alle fall tilbudt deg å betale for kartene (noe jeg gjerne gjør), men også sørget for at hverdagen blir enklere.

Garmin: Skjerp dere!

Det høres fristende ut men tror ikke jeg tar sjansen, selv om politikken til Garmin oppleves som et ran på høylys dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gjort det. Jeg sto på villmarksmessa og snakka med Belanor for noen år siden, og sa hva jeg mente om denne måten å drive forretning på. De beklaget og var helt enige, men at Garmin bestemte. Grunnen til at de gjør det slik, er at de er redd for piratkopiering. Da jeg sa at dette jo ER grunnen til at folk piratkopierer, var de for så vidt enige i det. Kartkjøpere er som regel villig til å betale for kart, men da må løsningen være brukervennlig! Jeg sendte mail direkte til Garmin og la ved alle kontaktopplysninger og opplysninger om hvilke kart jeg lastet ned, og sa jeg gjerne mottok en faktura på samme beløp som det ville kostet å kjøpe kartene i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.