Gå til innhold
  • Bli medlem

Helgetur i nærheten av Oslo


Sjokoladefabrikk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har overhodet ingen erfaring med vandring, men vil gjerne dra på en helgetur med en kompis.

Vi kunne starte i Oslo en fredag ettermiddag, så ta buss/tog et sted og begynne å gå derfra.

Telte en eller to netter og være tilbake i Oslo i løpet av søndagen.

Hvor ville dere dratt?

Jeg tenkte at kanskje Gaustadtoppen kunne vært noe (bortsett fra at bussbilletten er så dyr).

Takk! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig synes jeg Gaustadtoppen er rimelig kjedelig å gå på, bare stein alt sammen. I tillegg er det rimelig utsatt for tåke pga høyden i forhold til fjellene som ligger sørvest.

Har gått på blefjell og synes det er et veldig fint turområde. Litt bløtt til tider, men ellers veldig fint.

Nærmere bestemt så synes jeg turen fra parkeringen sydøst for Nordstul, via Nordstul og den sørvestre ruta via Sigridsbu opp til Bletoppen er kjempefin.

I behagelig tempo tar det 4 timer opp og 4 timer ned. Den første timen eller så er i skog, resten er oppe på snaufjellet med kjempefin utsikt mot bl.a. Gaustadtoppen.

Litt vanskelig å komme seg opp dit uten bil ser jeg for meg...

http://ut.no/map/page/maptool/b0b3fa91-61d6-4ad6-8e0b-32e2f4f7c72f/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut

Er forsåvidt enig i at man skal være en smule steingal for å sette pris på en helgevandring på Gaustatoppen :).

Flatene og toppene øst for Stavsro må da være fine for en helgetur, kombinert med en topptur på Gaustatoppen.

Norefjell - litt vanskelig å komme til startpunktene på Tempelseter, Norefjellstua og Gulsviksætra uten å ha bil eller ta taxi.

Haglebu kan være et alternativ. En helgetur fra Haglebu til Hallingnatten kan være aktuelt. Her går det buss fra Åmot til Haglebu, men det tar lang tid.... over 2t. Legg til 2t for å nå med buss til Åmot også.

Det er nok litt lettere hvis du ikke må over tregrensa :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.