Gå til innhold
  • Bli medlem

Arcteryx Beta AR, Alpha SV og Firee, størrelser?


Vikingfjord

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg selv er 187 og 94 kg og har Beta AR og Theta AR i str L, så da vil jeg tro det holder til deg også. Merk at Beta AR er en kort jakke, så har du lang rygg kan den bli litt for kort etter min mening.... den er også ganske vid og romslig, så jeg vil heller ikke anbefale å kjøpe en som er for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg med mine knappe 186 og 90kg (ish), synes Alpha SV er for kort i L, men for posete i XL, det var derfor en glede når Alpha SV Tall kom i butikkene modellen passet meg go!!

Theta AR (og forsåvidt Theta SV) passer deg nok greit i L, da disse er noe lengre i modellene. Men jeg ville allikevel prøvd i butikk!8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke denne jakka, men kommer med et lite obs likevel. Ikke bare total lengde og vekt på deg selv som er viktig, men også rygglengden din. Jeg er 190 cm og rett under 95 kg. Likevel bruker jeg medium rygglengde på Gregory sine sekker, for Arc´teryx sine sekker vil det tilsvare korteste rygglengde i Large.

Så prøv jakka i butikken, hvis dette er en jakke du skal bruke mye og som "betyr" litt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Tar gjerne i mot flere erfaringer óg! Er klar over at Beta AR er kort. Har sett på strguide på sidene til Arcteryx óg tror L er rett str for meg, men er kjekt å få noen tips fra folk som er på samme str.

Beste råd om størrelsen er å gå i butikken og prøve den jakken du liker best. De fleste butikker med ArxTeryx klær har Alfa jakken. KAn muligens være en større utfordring å finne Beta. Beta Ar er noe lettere og har en annen passform en Alfa SV. Begge er solide nok til alle vær og føreforhold norsk natur varter opp med året rundt.

Er 176, og benytter medium rygglengde på ArxTeryx og Osprey sekker. Har en Beta AR i str m, som passer bra. Jakken er kort, slik at det er ca 5 cm stoff under hoftebeltet. Ellers komfortabelt vid uten å være posete. Som nevnt over, bør du se på rygglengden i tilegg til størelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.