Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny såle på gamle støvler ??


hafting

Anbefalte innlegg

Hei,

etter ti års aktiv bruk og et par år på loftet så tenkte jeg å la mine gamle fjellstøvler få et comeback, men skoene var tydeligvis ikke klare for å bli revet opp av dvalen, stålen løsnet i løpet av første km.

Tidligere har jeg hørt at folk fikk satt på nye såler på gode fjellstøvler - er det noen her som har erfaring med dette ?

Mine Boreal fjellstøvler har ikke vibram-såle, men såle fra Boreal så da er det kanskje ikke aktuelt ?

-Torkel

PS! Jeg har kjøpt meg nye støvler, og disse La Sportiva støvlene ble markedsført som lette toppturstøvler (ikke lær) men det er interessant å merke seg at de veier kun 100g mindre enn mine gamle, store, tunge fjell/bre-støvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en gang et par fjellstøvler av merket "FALK". Disse fikk ny såle når den var utslitt. Overlæret var nesten like godt som nytt.

Hvis sålen har løsnet så er det ikke sikkert at det er like lett, men hvis du finner en skomaker et eller annet sted så ville jeg ha spurt. Det er ikke så dyrt å få på ny såle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget plutselig på tur at den ene ALFA-støvelen hadde fått sprekk tvers gjennom sålen - myra på Skrim-fjellet kom på besøk :D

Men det hadde kanskje vært en grei sak å bytte såler på de der? Læret var i grunnen fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.