Gå til innhold
  • Bli medlem

Coleman brenner. Hvilken modell er dette?


fiskekongen

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne brukt på finn og lurer på hvilken modell det er. Har vært på utkikk etter en slik en ei stung men ikke fått bestemt meg for hvilken. Valget ble lett når jeg fikk denne til 80kr. Tar denne brenneren bare bensin, eller også parafin?

92_1340267482.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står det ikke multifuel på esken? tipper den da kan brukes med parafin. Jeg tror jeg ville satset på miljøbensin, slipper da forvarming med rødsprit. Hadde en lignende og den fungerte bra og driftsikkert. Lite minus for vekt,regulering av blusset og forbruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er en 550b eller peak 1 som den også kalles, året burde være stemplet på tanken.

Etter hva jeg har hørt så er dette en "multifuelbrenner", men brenner best på bensin. Altså tror du burde bruke bensin uansett.

Er ikke noe kjeni på Coleman, men regner med at Runegutt eller dsk kommer til unnsetning.

Hvor fikk du denne til 80kr? Må jo være stjålet isåfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den til 80kr ja, inkl flaska. Har masse lettvektsutstyr så det er ikke noe problem. Ville ha en simpel og god bensin / parafin brenner til bruk på tur med kajakken eller kanoen. Eller turer hvor vekt ikke spiller noen stor rolle. Liker fast tank uten mye leamikk. "Keep it simple stupid" :)

Brenneren skal være 10 år gammel. Men ikke mye brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Var tilbud på G-sport nå. Hele butikken til halv pris. Fant ett ringstind light som jeg har vært sugen på. Men så det var ett par små hull i bunnen på trekket. Etter nermere inspeksjon så jeg det var ett par smårifter i duken en plass. Sa ifra og fikk teltet til 70%. Ikke feil det heller gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Coleman 550B

Brenner statoils grønne kanne med miljøbensin.

Hvis du har det andre generatorrøret, kan du brenne parafin.

Dette er en bra bensinbrenner, men en heller tragisk parafinbrenner.

Så min anbefaling er: Hold deg til "White Gas"

Helt enig med Rune, og min favoritt blandt colemans brennere sammen med apex ii som er slangeprimusvarianten av samme primussen.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.