Gå til innhold
  • Bli medlem

Haglöfs CIRQUE jacket


Fiskern

Anbefalte innlegg

Annonse

Det var ikke mye respons mtp erfaringer med denne jakken. Er det en "ikke-jakke" i den forstand at det ikke er noe å kjøpe?

Prøver å flytte tråden opp i "systemet" for å se om økt synlighet gir noen erfaringsutvekslinger. Hva med kvalitet på Haglöfs utstyr innen dette segmentet?

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du prøvd et hvilket som helst annet forum enn et norsk, hadde nok responsen vært annerledes :)

Men det er fler og fler som får opp øya for den gode kvaliteten til Haglöfs her i landet også.

Jeg har ikke Cirque, men flere av "forløperne", og er veldig glad for jakkevalget når jeg er ute i skikkelig vær.

Generelt så er klær og utstyr fra Haglöfs alt i fra veldig bra, og oppover.

Meld deg inn i kundeklubben hos eventyrsport.dk og få 20% avslag på det de selger.

De lagerfører alt av utsyr fra bla Haglöfs, og bestiller det du ikke finner i nettbutikken.

Lykke til med ny jakke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Jeg ser fra eventyrsport.dk at de nå har salg på akkurat denne jakken. Nedsatt fra DKK 4499,- til 2899,-

Denne jakken selges for omlag NOK 4800,- her hjemme. Får man f.eks 20% på et kjøp i sportsbutikken på hjørnet vil dette bli ca 1000-lappen dyrere enn fra eventyrsport.dk. Så kommer vel frakt, avgifter til stat etc for å kjøpe dette inn til Norge? Der har jeg liten erfaring. Til slutt blir det vel ikke mye å spare? Kommer vel litt an på kronekursen også.

Jeg skal kjøpe denne jakken. Selv om det ikke er mange (fra dette forumet) som erfarer hva Haglöfs står for kvalitetsmessig. I løpet av høsten skal den få kjørt seg godt i høyfjellet og jeg skal komme med tilbakemelding i skriftlig form.

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å kjøpe Spitz Jacket fra Haglöfs. Synes den passer mitt behov bedre enn CIRQUE jacket, da jeg hovedsak kommer til å bruke den til fjellklatring/tinderangling.

Men vil gjerne høre dine erfaringer med jakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer vel frakt, avgifter til stat etc for å kjøpe dette inn til Norge? Der har jeg liten erfaring. Til slutt blir det vel ikke mye å spare? Kommer vel litt an på kronekursen også.

Regnestykket blir slik:

335 euro (= 2579 NOK) inkl frakt, og fratrekt mva i Danmark

Toll på klær: 239,-

Mva beregnet i Norge i tollen på totalbeløpet 704,-

Postens gebyr på 219,-

Totalsum 3741,-

Norsk mva, toll og gebyr betales som oppkrav når du henter pakka.

Litt billigere blir det, men er vel først om du handler mer utstyr samtidig en først ser forskjellen.

Legg merke til at når det gjelder klær så legges det til en tollsats på 10,2%.

På det meste annet beregnes det kun mva.

Største fordelen ved å handle i utlandet er lagerutvalget, i Norge er det mildt sagt glissent.

Gjør du derimot som meg og henter pakka i Sverige på et postkontor så blir totalprisen 3180,-

Lykke til med jakka, kom gjerne tilbake med noen kommentarer når den er brukt litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.