oggoborr Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Hei, jeg fisker en del i elver, både elver med og uten strøm, og da tenkte jeg at jeg kunne prøve å feste på 1/2 flue® foran spinner/sluk. Har noen tips angående dette? Er det effektivt? skal jeg bruke sluk eller spinner? hvilke fluer bør jeg bruke? osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REs Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Det kan ofte være effektivt med en opphenger forran sluken, men dette er jo mest vanlig ved sjøfiske. En eller to fluer forran en sluk eller en kastedupp fungerer fint, men i forbindelse med sluk bør du bruke våtfluer, og er det strøm så kan en liten streemer være bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Magne Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Jeg kan fortelle deg at det er svært effektivt. Bare finn riktige fluer. Det eneste negative er at man blir grundig lurt på størrelse de gangene det biter på 2-3 samtidig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts