Gå til innhold
  • Bli medlem

Sitteunderlag med ryggstø


Anbefalte innlegg

Annonse

Hei!

Om du har ett liggeunderlag med på turen også, så ville jeg valgt dette:http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=1156&cid=544

I tillegg til å bli en svært god, og isolerende stol, så er trekket på og beskytter liggeunderlaget selv når det ikke er satt opp som stol.

jeg bruker det sammen med exped sin Downmat 7, og det er en uslåelig kombo :). Har brukt det i mange år, også i kano. Merker at det er veldig deilig å ha foran bålet også, for da isolerer det godt i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at stol er å anbefale. Jeg kjøpte Exped Downmat 7 for ett par år siden, men fikk ikke brukt den gamle Thermareststolen. Den er for trang, selv om ekspeditøren på Sportslagret påsto at det skulle fungere. Anskaffet meg derfor Exped Chair Kit: http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=1142&cid=544. Det fungerer aldeles utmerket.

Om det finnes stoler til andre underlag kjenner jeg ikke til, heller ikke om Thermarest- eller Expedstoler kan brukes til andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til oppblåsbart sitteunderlag i slike tilfeller da jeg kommer til å bruke denne stolen på mye forskjellig underlag, harde steiner med spisser, ved bålet osv. Hvordan funker thermaresten i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En velberettiget skepsis det. Oppblåsbare underlag tåler ikke all verden. Jeg har fått hull på både Thermarest (bålglør) og Exped (trolig spiss gjenstand). En av fordelene med stoltrekk er at det også beskytter underlaget. Stoltrekkene til Exped og Thermarest (tror jeg) er heldekkende og kan være på under transport. Hvor godt dette beskytter veit jeg egentlig ikke, men jeg vil tro det hjelper en god del. Jeg har i alle fall ikke hatt punktering etter at jeg begynte å bruke stoltrekket på Expeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at stol er å anbefale. Jeg kjøpte Exped Downmat 7 for ett par år siden, men fikk ikke brukt den gamle Thermareststolen. Den er for trang, selv om ekspeditøren på Sportslagret påsto at det skulle fungere. Anskaffet meg derfor Exped Chair Kit: http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=1142&cid=544. Det fungerer aldeles utmerket.

Om det finnes stoler til andre underlag kjenner jeg ikke til, heller ikke om Thermarest- eller Expedstoler kan brukes til andre merker.

Den exped chair kit er ikke oppblåsbar er den? hvordan er det med holdbarheten på stolen? jeg trenger noe som tåler mye juling!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expedstolen er ikke oppblåsbar nei. Den kan kun brukes som et supplement til et oppblåsbart underlag. Den vel derfor ikke aktuell for deg. Jeg tørr ikke si hvor mye juling stolen tåler, har ikke brukt den så mye. Men jeg syns den virker rimelig solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.