Gå til innhold
  • Bli medlem

Brennstofflasker / fuekbottle kvalitet og merkenavn?


dsk

Anbefalte innlegg

Det er omdiskutert, og mange har opplevd farlige situasjoner med lekkasje fra brennstofflasker.

Selv har jeg hatt flaks, ingen farlige situasjoner med flaskene.

Det finnes et utall leverandører, noen har nesten like gjenger på korkene, men med unntak av Coleman og Soto Muka Stove har alle brennerene basert seg på Sigg sin opprinnelige flaske.

Sigg var først, og MSR startet trenden med slangeprimusser og flasker fra Sigg. De gikk over til egne flasker hvor gjengene er laget i selve flaska, og ikke en ring som er presset fast. Dette var for å redusere faren for lekkasjer.

På dette grunnlaget er Sigg, Optimus, Primus og en del andre ekskludert fra å få mulighet til bli betrakteet som optimal kvalitet.

Kandidatene som står igjen er MSR-flasker, Laken-flasker og Resolutes/bulin. MSR virker overbevisende, og har nå også kork med barnesikring. Laken ser ut til å være vanskelig å få tak i / ute av markedet men er meget solid og pålitelig. Jeg har hatt en i snart 20 år og kan ikke finne svakheter. Resolutes/Bulin flsks er min nyeste, og er veldig lett og smidig. Korken er av noe simpel kvalitet, og må skrues veldig godt til for å tette. Tetter utmerket mot sigg-kork, eller pumpe.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.