Gå til innhold
  • Bli medlem

"Trekanten" i Rondane - hund på hyttene?


I&E

Anbefalte innlegg

Vi har veldig lyst til å gå "Trekanten" i Rondane; dvs. Rondvassbu - Dørålseter - Bjørnhollia - Rondvassbu. Er det noen som har hatt med seg hund på denne turen og dissee hyttene? For det første har vi ingen erfaring med å bo på betjent DNT hytte, så jeg lurer på hvordan det er å ha med hund på slike hytter, og spesielt de nevnte hyttene. Hvordan er terrenget mellom hyttene, vi tenker da å gå i dalbunnen (ikke noen toppturer). Jeg vet det er mye stein på toppene i Rondane, men er det også slik på stiene i dalbunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har overnattet på Rondvassbu og Bjørnhollia med hund. De har egne hunderom som må bestilles på forehand. Hunden kan da være med inn på rommet og overnatte der. Først til mølla prinsippet ved bestilling av rom. De hadde ihvertfall 2 på Bjørnhollia og 1 el 2 på Rondvassbu. Møtte bare velvilje på hyttene. I fjor hadde dem to geitebukkkillinger gåes på tunet på Bjørnhollia så vær litt obs på det.

Fint terreng mellom hyttene å gå for hund. Noe partier kan være litt steinete så husk å ha med potestellsaker hvis hunden kan bli sårpotet. Det er lange dagsmarsjer. Det er da selvsagt avhengig av hva hunden er vant til av turer.

Jeg har ikke vært på Dørålseter med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.