Gå til innhold
  • Bli medlem

Eastern Mountain Sports - Sugar Shack 3


GodTur

Anbefalte innlegg

Jeg var i New York i pinsen og handlet et EMS Sugar Shack 3 med footprint til $280. Har bare testet det i greit sommervær så langt, men det fungerte i alle fall veldig bra. Det var god plass til meg, 2 unger på 4 og 6, og bagasje. Det bør være plass til en hund i forteltet, men ikke de største da.

Innerteltet settes opp med 4 plugger, og ytterteltet med 6. I tillegg kan en bruke de 4 bardunene også om det blåser. En kan sette opp yttertelt og footprint alene om en ønsker det, eller om en har ønske om tørt innertelt ved oppsett i regnvær. Med innertelt alene og en tarp har en ly for regn og mygg.

Det blåste 6-7 m/s når jeg satt det opp, og teltet stod fjellstøtt uten bruk av barduner. Tipper det ikke er det beste teltet på fjellet i kuling, men jeg tror det funker. Teltet har 2 innganger, og luftingen er grei med 2 ventiler litt høyt oppe på veggen. Litt mye glippe langs kanten av ytterteltet, men dette håper jeg lar seg justere litt. Teltet er nok ikke egnet til vinterturer, i allefall ikke i annet enn veldig pent vær. Det regnet litt på turen jeg hadde, og teltet ble heldigvis bare bløtt på utsiden. Må teste det i skitvær før jeg vet noe mer om den saken.

Tror dette er mye for pengene for en nybegynner som meg som ikke tilbringer veldig mye tid ute, og som stort sett er på tur i greit vær. Veide det inn til 3488 gram inklusive footprint.

Jeg poster flere erfaringer etter hvert som de dukker opp.

http://www.ems.com/product/index.jsp?productId=3800761&cp=3677338.11359840.11359856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.