Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose - forskjell på Ajungilak Tundra og Kompakt? Evt. Helsport Alta?


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en ny 3-sesongs sovepose. Valget står nå mellom Ajungilak Tundra, Kompakt og Helsport Alta. I Villmarkslivs test anno 2008 vant Kompakt, og Alta ble kåret "mest for pengene".

Er det egentlig noen nevneverdig forskjell på Ajungilak Tundra og Kompakt? På deres egne sider finner jeg at forskjellen i temperaturgrensene er kun en grad, fyllvekten 20 gram, totalvekt 100 gram. Alle disse forskjellene går i Kompakts favør. Posene har samme fyllstoff, og ellers ser det meste likt ut. I butikken la jeg imidlertid merke til at nakkekraven på Tundra er betydelig større enn den på Kompakt.

Med en prisforskjell på kr 200 i XXLs nettbutikk og kr 350 i butikken i tillegg til et noe ubalansert studentbudsjett trengs det noen godord før jeg går for testvinneren (Tundra var ikke med i testen).

Alta og Kompakt er nå nede på omtrent samme prisnivå, og skal man dømme ut fra testen burde vel Kompakt da være det beste kjøpet av disse to.

Noen uenigheter, erfaringer eller innspill?

Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.