Gå til innhold
  • Bli medlem

Easton Kilo (2 person)


Anbefalte innlegg

Annonse

syns det ser spennende ut som alternativ til andre 3sesongers telt i samme vektklasse.

(f.eks. helsport ringstind superlight, vaude powerlizard, terranova laser, msr carbon reflex)

Er littegrann skeptisk til konstruksjonen med at all vekta havner opp på toppen på den ene buen på grunn av den ufullstendige langsgående buen...

Og så er det jo også upraktisk å sette opp i regnvær da. Sette opp et nettingtelt i regnvær for så å klæbbe med å få duken over så er man jo garantert et veldig vått innertelt...

Bare det er nok til at jeg heller ville valgt en av de førstnevnte alternativene for bruk her i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Heisann, jeg har den nye modellen av Eastons 2p Kilo-telt, og det er staselig, lett og luftig - så lenge du fester barduner til stroppen på langsidene og spenner duken ut i stedet for ned, så du får mer ventilasjon og mindre kondens. Lukker du vestibylen mot regn eller vind, kan det bli veldig fuktig der inne. Men jeg kan sitte oppreist både inni og i inngangen, det er veldig god plass til én pluss sekk og faktisk også til to personer om det kniper, og det veier bare et kilo ... så jeg er fristet til å ta det med på Olavsferd fra Oslo til Trondheim neste sommer. Dette er muligens en dårlig idé, rent vær- og føremessig, men planen er at vi skal telte ca halvparten av tida, altså gjerne i finvær, og heller ta inn på rom i ruskevær. Noen som har meninger eller kommentarer til dette? 

 

Takknemlig for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.