Gå til innhold
  • Bli medlem

HVALER


Sonus2

Anbefalte innlegg

Hei!

Må utrykke min frustrasjon et sted over Hvaler!

Var der ute denne helgen for å prøve å fiske litt med barna, men tror jeg aldri har følt meg så lite velkommen noen sted!

Overalt var det hytter, overalt var det private håndskrevne skilt med teksten-Parkering forbudt, private brygger overalt!

Vi kjørte rundt flere steder, sikkert 1,5 time tilsammen for å prøve å finne et greit sted.....håpløst...

Eneste stedet vi fant var under siste brua før den gamle bomstasjonen.....

Så hvis det er noen som kan gi meg et spesifikt sted å fiske inkludert et sted vi kan parkere så setter jeg stoooor pris på det!

Gjerne veibeskrivelse og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette vet jeg alt om - født og oppvokst på Tjøme - og jeg kan bare si at du må venne deg til det: Denne delen av landet er kjøpt opp av folk med råd. Badegjestene er stort sett hyggelige, men øyene i Oslofjorden er ikke stedet en oppholder seg dersom en liker litt privatliv.

De små øyene lenger ut i havgapet er ikke kjøpt opp ennå, men ikke tro at de er folketomme for det. Likevel er det mulig å finne seg et svaberg som er ledig. Husk at jo vanskeligere det er å komme i land, jo større sansynlighet er det for at du får stedet i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er nok av ledig plass på yttersiden av øyene, i alle fall på vestre Hvaler, men du må gå et stykke fra veien ja.

Derimot er det dårlig med fisk, her har vært for mange og fisket i tidligere år. For 20-30 år siden var det vits i å fiske på Hvaler, nå er det ikke bryet verdt lenger.

Fiskedisken på meny er nok et sikrere valg om det er fisken som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.