Gå til innhold
  • Bli medlem

har kjøpt jerven thermo hunter i dag


Anbefalte innlegg

Annonse

Noe kondens må du nok regne med, men ikke så mye at det er et problem (min egen erfaring med "king size" -utgaven, som også er godt foret). Jeg vrenger den som regel og bruker den som dyne med foret ut. Det er i grunnen deilig å ha med seg en jervenduk i teltet når det regner mye. Er du redd for å få våt sovepose er det bare å bruke duken som soveposeovertrekk. Siden den jo er helt vanntett er det umulig å unngå kondens helt, den puster jo ikke, men heller litt klam om morgenen enn søkkvåt. Mener jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte min til ALT på befalskolen.. ga F i soveposen hele sommeren og deler av høsten.... aldri hatt noen problemer med det.. nå har jeg den mest med enten for å erstatte telt eller til bikkjene som er av den litt frosne typen(litt drøyt når BEGGE vil inn i soveposen i løpet av natten..)

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Jeg bruker flispose inni, mest for komfort men kondensproblemer er minimal.

Om sommeren bruker jeg ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kjøpte meg Thermo Hunter for ikke så lenge siden selv. Har brukt den stort sett på fisketurer.. Som vanntett "lagringsplass" dersom jeg ikke skal sove ute, og forrige helg sov jeg i den på fjellet helt ute i havgapet. Var en del vind, men det var utenfor duken. Inni sov jeg i boxern som en stein uten vind eller vann. Var ikke noe kondens når jeg våknet. Hadde det vært i skogen, hadde det muligens blitt mer kondens..

Er uansett veldig fornøyd, det beste er at den erstatter soveposen på vår, sommer og evt høst. Jeg har kun en -40 Carinthia pose, som blir litt vel varm på sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.