Gå til innhold
  • Bli medlem

Mat som imponerer


Gjest 79gr

Anbefalte innlegg

Skal snart ta med meg dama på tur(helg), og i den anledning tenkte jeg å imponere litt med matlagingen, egentlig har jeg lyst til å imponere veldig. Tatt det i betraktning, hva kan jeg servere? Og hvordan fremstår jeg som noe annet enn en supperører?

Er selvsagt bare av ren nysgjerrighet jeg spør.

Ps. har en Omnifuel og en gassbrenner, uvisst hvordan det blir med bål, men noe skal vi nok alltids få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer litt an på om det er innsatsen eller maten du skal imponere med, eller du til og med skal slå til med begge deler? I hvert fall, det mest ufortjente skrytet jeg har sett noen har fått (altså godt sett i forhold til lettvinthet) var en som hadde med tikka masala ferdig saus, med laks eller kylling oppi. Superenkelt, og alle ble nesten irriterende imponert. :D Kan serveres med ris eller godt brød eller hva som måtte passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viltgryte

reisdyrfilet

bacon

sjampinjong

sjarlottløk

hvitløk

1 beger creme fraiche

(noen terninger) hønsbuljong

et par skiver fløtemystost

noen einebær

et par skeer tyttebærsyltetøy (skal i gryta)

grovmalt sort pepper

salt (ikke salte før du evt har hatt oppi den siste buljongterningen)

Meierismør

Del opp de fire øveste ingrediensene i tyggbare biter og brun såvidt i meierismør og hvitløk på middels sterk varme. Ha de over i ei gryte med 7,5dl varm buljong. Kok ut steikepanna mellom hver omgang og ha over i gryta. Tilsett ost, syltetøy og einerbær. La putre i 15 minutter. Tilsett creme fraiche - kun svak varme. Justeres med veske og krydder - serveres slik eller sammen med (kalde) råstekte potetbåter (olje, krydder, hvitløk) som du har forberedt hjemme og tryller opp fra sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste pølser er fulle i kjemikalier og søppel da. Det eneste som smaker godt der er alt krydderet som maskerer alt det fæle.

www.bt.no prøvde å komme til bunns i hva en pølse égentlig inneholdt i en lang artikkel. De stod bom fast etter "bare" 39 ingredienser eller noe i den duren. Resten fant de ikke ut av, og ingen ville ut med det\visste ikke resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamburger og pomfrits (crisp pommesen kan stekes i olje i panna) eller stekte kokte poteter. Salat og stæsj til burgeren og gjerne bacon og ost på også.

Eller som nevnt over, sånne glass med ferdig sauser, eller dem sorte pakkene fra toro som skal tilsettes noe grønnsaker og kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.