Gå til innhold
  • Bli medlem

Sy egne pakkposer


turban

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker å sy egne vanntette pakkposer. Tenker å bruke den vanlige oppskrifta på poser som lukkes med en spenne i toppen etter å ha blitt rullet rundt en plast-list minst tre ganger.

Er det noen her som har erfaringer med dette? Jeg lurer på hvor grovt stoff jeg skal bruke, mtp at posene skal være lette å pakke og komprimere, kontra slitestyrke. Jeg hadde en gang link til en dansk side som solgte alle slags tekstiler som kunne brukes til å sy, men har mistet den. Er det noen her som har anbefalinger på gode butikker for slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den var den siden jeg tenkte på. Men det er så utrolig mange forskjellige stoffer. Vet ikke hva som kan passe - helst ikke så alt for dyrt. 15 EUR for meteren er i meste laget for en vanntett pakksekk føler jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg plutselig inspirert, og bestilte noe greier selv:

10.0m Seamtape for coated fabrics, 22mm Prod. nr. 70224 - 0,50 EUR/m - 5,00 EUR

2.0m Ripstop Nylon tent fabric silicone coated, 65 g/sqm, 2nd choice Color:red Prod. nr. 70772 - 4,90 EUR/m - 9,80 EUR

Dette burde gi meg 6-8 pakksekker i diverse størrelser. Til lukking i toppen tenker jeg å bruke billige lastestropper fra ikea eller biltema, og rullelukking. Bilder kommer kanskje i løpet av sommeren, om jeg får sydd sammen noe greier. Frakt fra tyskland kosta €8,60 for en ordre på rundt halvkiloen, så totalprisen blir vel som én liten STS pakksekk på XXL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - spennende! Du handler når jeg grubler :) hva tenker du om vannsøyle på 2000mm etter "abrasion" - altså skraping/skader. Er dette nok for å være vanntett og slitesterk? I så fall ser dette ut til å være perfekt stoff. Billig var det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og - forresten, jeg ser at sømtapen ikke er egnet for silikonbelagt tekstiler og heller ikke elastiske tekstiler. Så vidt jeg forstår beskrivelsen er den ripstop-nylonen både silikonbelagt og elastisk når den blir våt. Hva tenker du om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.