Gå til innhold
  • Bli medlem

såler til Fjellsko


Chris B.

Anbefalte innlegg

Jeg har ett par høye Alfa Bever Pro + - ett eller annet..

Jeg synes at etter en 15km så begynner skoene og virke harde. Har ikke samme problemet i Crispi skoene.

Noen som har forslag til såle man kan legge inn som demper hele foten og ikke bare hælen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Du får flere ulike typer innleggs såler i sportbutikkene. De dyre "varmestøpte" og rimeligere alternativer som "Footlab" (blå eller grønn), eller Viking ( ca. 150 kr.)

Valget avhenger bl.a. av hvor tykk såle du har plass til i støvlen. Jeg er ganske fornøid med Footlab som også demper i forfoten. men får ikke plass til den i alle støvler, hvor jeg bruker Viking, som også er OK.

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vil anbefale deg Sole Orthotic-ultra-cushion 4 mm. tykk.

Har brukt mine i 3-4 forskjellige fjellstøvler gjennom 4 år. De er på vei til å byttes ut i et par nye etter sommerens vandringer, antar jeg.

Ikke spesielt slitt, men har fått en lukt som absolutt ikke fulgte med da jeg kjøpte dem :wink:

Vel anvendte penger, gir en noe dempende samt stødigere "fotseng" samt støtte til fotbuen.

Se link:

http://www.xxl.no/sko/skotilbehoer/saaler/sole-orthotic-ultra-cushion-4-mm-tykk-1026868

Ser for øvrig også tråd:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=25992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Sole i flere pr nå både i fjellstøvler og hiking.

De finnes i litt forskjellige høyder. Har erfart at den tykkeste kan bygge litt mye opp i enkelt støvler slik at man får hælen litt for høy i buen og dermed lettere gnagsår. Sjekk hvor tykke de som fulgte med skoen er så ser du om du trenger den tykkeste eller den under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte Alfa sålene til 4mm

Jeg kjøpte Sole Orthotic Regular som jeg også måler til 4mm. I følge nettside til xxl så er den 2mm.

Burde jeg gått for Sole Ultra egentlig kansje?, den er oppgitt til 4mm, sikkert nærmere 6mm tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt Sole i noen år og har mye mindre vondt i føttene etter lange dagsmarsjer nå, men det er nok først og fremst fordi den gir god støtte under fotbuen. Om du vil ha en såle med god demping vil jeg ikke anbefale den, da er det bedre med noen av de andre som foreslås her. Jeg skal selv kjøpe Conformable som gir både støtte og demping og formes etter foten i butikken. Den selges i enkelte Intersport- og G-sportbutikker. Sole er allerede formet når man kjøper den og vil derfor ikke formes like bra etter foten når den varmes opp som de som er helt flate før man former dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.