Gå til innhold
  • Bli medlem

Myggspray


leifen009

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger litt hjelp..Jeg har fått tak i noe myggspray fra USA fekk det av en nabo og lure litt på den

Det står at det er 100% deet på den ene og på den andre står det 50% deet

De du kjøper her i butikkene er ikke det 20% deet??

Er dette bra eller dårligt å bruke de og kan de være skadelige for huden?

På forhånd takk for hjelpen og god sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På min Mygga står det Virkestoff: 19 vektprosent DEET (N,N-dietyl-m-toluamid)

Hentet fra Klima og forurensnings direktoratet:

DEET

■DEET (N,N-dietyl-m-toluamid (cas 134-62-3)) er det mest brukte stoffet i myggmidler i Norge og i verden forøvrig.

■Risikoen for helseskader hos barn ved bruk av produkter med høye konsentrasjoner av DEET gjør at de fleste land gir sikkerhetsråd.

■I Norge er det kun tillatt å ha inntil 20 prosent DEET i produktene.

■Myggmidlene som inneholder DEET, skal merkes med: "Må ikke brukes på barn under 3 år, og brukes med forsiktighet på større barn".

Les mere på --> http://www.klif.no/artikkel____38687.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig bra mot myggen men svir hull i klærne dine, ditt valg :lol:

Nå var dette litt overdrevet men mener jeg har hørt at det svir hull i ett eller annet. Det beste er kanskje å smøre kanoen eller noe annet du har i nærheten av deg som tåler det så slipper du å ha det på huden. Men jeg hadde brukt det da jeg ikke har behov for myggspray så ofte. Derimot gnir man seg inn med dette flere ganger i uka hele sommeren så ville jeg vært betenkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.