Gå til innhold
  • Bli medlem

Setesdal på langs aust eller vest...?


ruggen

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har gått eller har noen formening om tidsforbruk og vestheiene VS austheiane i forbindelse med setesdal på langs?

Jeg sitter og funderer på hvor lang tid det vil ta å gå fra Haukeliseter til Samkom (Mellom vennesla og Iveland)...Jeg ser for meg at det vil gå fortere å gå på austheiane, men vet ikke om dette stemmer...Noen som vet?

Er det ellers noen som vet hvor lang tid det vil ta å gå denne distansen med en oppakning på ca 25 kg? Dette vil jo variere en hel del avhengig av form etc, men legg til grunn et gjenomsnittelig godt trent friluftsmenneske.

Alt av erfaringer fra området forøvrig er også av interesse!

På forhånd takk...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gått Austheiane. Tror det går fortere, men er i alle fall finere. Ikke alle de fæle regulerte vannene. Det er også mindre folk (om du synes det er en bra ting). Tør ikke gjette på tidsbruk, men legg inn mange stopp for fiske. Det er mange fine vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha satset på den austlige ruta.

Der slutter DNT sporet i Dølemo i Åmli kommune.

Da har du 52 km i luftline igjen til Vennesla.

Går du i vest ender turistløypa i Bortelid i Åseral.

Da har du 66 km i luftline til Vennesla.

Tidsforbruk Haukeli - Dølemo/Bortelid finner du på DNT.

Generelt blir det mer kupert desto lenger vest du kommer i Agder.

Så med 25 kg i sekken tror jeg fort det kan gå dobbelt så lang tid på de 66 km'erene i vest mot de 52 i aust.

52 km med 25 kg i sekken, ja det blir fort 3 dager.

Terrenget er ikke enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.