Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplass Olavsbu - Skogadalsbøen


Snita

Anbefalte innlegg

Jentungen på 12 og eg har planar om å gå Leirvassbu - Olavsbu - Skogadalsbøen - Vetti i sommar. Men ser at etappen frå Olavsbu til Skogadalsbøen kan bli litt seig. :wink: Er det nokon som veit om det er nokre fine plassar å telte på mellom dei to hyttene? Er det evt mulig å telte ved nokon av vatna frå øvre Mjølkedalen og ned over mot Skogadalsbøen? (Er det fisk i vatna der?) Eller bør me satse på å komme oss lenger ned til skogsgrensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt ekstra å bære om du velger å telte. Det er ikke så langt mellom Olavsbu og Skogadalsbøen om du går ruten om Rauddalen. Det ville vært mitt første valg om jeg var deg. Jeg har ikke DnT kartet her men synes å huske at det er en 6 timers tur - pluss pauser. En 12 åring som er vant til å gå på tur klarer det fint.

Om du velger å ta med telt og annet overnattingsutstyr er det fint i Mjølkedalen. Plenty av fine steder å telte før du kommer ned til tregrensen. PS fisk vet jeg ikke noe om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.