Gå til innhold
  • Bli medlem

The North Face Duffel


Gauken

Anbefalte innlegg

Hvorfor er duffelbagen fra TNF på tilbud overalt? Er ikke mange år siden du kun fant denne bagen i butikker for "spesielt intresserte". Nå får du den imidlertid slengt i trynet fra forsiden på tilbudskataloger fra alt fra XXL, Gsport, MXSport og Intersport. Snart havner den vel på Coop OBS også som kvantumsrabatt, "ta 20, betal for 10".

En bag som tidligere var forbeholdt menn i 40-årskrisen på vei til eksotiske forblåste destinasjoner ser jeg nå på ryggen til fjortiser på vei til ungdomsskolen eller konfirmasjonsleir. I tillegg er den også kommet i farger som jeg trodde var blitt forbudt etter 80-tallet, tidligere kom den vel omtrent kun i gult?

Alt dette får meg automatisk til å sette spørsmålstegn ved kvaliteten. Er den like god eller har TNF funnet ut at de selger mer ved å konsentrere seg om fargene på bagen enn å opprettholde kvaliteten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett fra et markedsføringsperspektiv er dette noe som er helt normalt for et produkt som TNF duffelbagger. Alle produkter har en livssyklus, og vil etterhvert forsvinne når nye konkurrenter kommer uten at det originale produktet blir fornyet eller erstattet. Hvis du ser på denne grafen:

http://people.hofstra.edu/geotrans/eng/ch5en/conc5en/img/productlifecycle.gif

TNF duffelbaggen er kommet inn i 3. fase av produktsyklusen og har nå valgt å fornye produktet sitt for å nå massene og fremdeles holde produktet "up to date".

Jeg kan selv skrive under på at kvaliteten på baggene er like bra som tidligere. Slet nylig med meg to fargerike bagger gjennom Afrika i fire måneder. De fikk juling, men hadde ingen problemer med dem bortsett fra tampen i glidelåsen som røk. Da dro jeg alt jeg hadde, så det ville nok skjedd med enhver bagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å avsi på kvaliteten på TNFbaggene, de bruker samme stoff/sømmer som de brukte for 7 år siden (da jeg kjøpte min første). Har ennå ikke slitt ut den første, men hoper seg opp med farger og størrelser - alt til sitt bruk :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hvor mange liter er egentlig XL versjonen?

Den amerikanske hjemmesiden hevder den er 155 liter http://www.thenorthface.com/catalog/sc-gear/equipment-luggage_duffels-filter-category-carry/base-camp-duffel-xl.html#specifications

Den europeiske hjemmesiden hevder at den samme bagen med de samme målene er 140 liter http://eu.thenorthface.com/tnf-eu-en/base-camp-duffel-xl-15.html#tab-2

Jeg har Large versjonen på 90 liter men har egentlig lyst på noe større. Hvis XL-versjonen faktisk er 155 liter tror jeg det er i overkant, derfor har jeg lurt litt på om 120L er "nok" og om jeg skal forsøke Patagonia sin store variant: http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=0&prodid=49068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Lillehammer etter Birken for noen år siden hadde den norske leverandøren m.fl.

stor reklame med The North Face Duffel 50% .

Blei skikkelig skuffa da de forlangte 750 kr for medium, på nettet tok de litt over 500 kr.

En utrolig kjedelig bagg, et stort "høl" med plass til tannbørsten i ei lita glidelåslomme. :shock:

B.Bill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produktomtalen for disse bagene på Sportsnett sier jo at de "beseiret" Trollveggen. :shock: Jeg kan bekrefte at kvaliteten er god. Det eneste jeg har vært borti som klarer å skade dem nevneverdig ved normal bruk er argentiske muldyr og deres drivere. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.