Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Stang og Snelle snart (Skattepenger)


CKmobster

Anbefalte innlegg

Da er skattepengene rett rundt hjørne, og tenkte med det å svi av deler av de på ny stang og snelle.

Snelle:

Shimano Twin Power 2500 FC Foreløpig står jeg på denne, men kom gjenrne med inspill.

Stang:

Her er jeg litt mere usikker. Men tanken ligger på ei stang rundt 9' (270), og slukvekt på 15-20g

Shimano Aspire frister, men fram til nå har jeg stort sett hatt Beastmeaster stanga i tankene. Tar gjerne imot tips om disse og/eller andre typer. Fisker stort sett kun med sluk.

Håper på litt lengre kast en de jeg har nå med xxl kjøpte Forcemaster stanga :P (7'/210)

Sene:

Sufix 832 Gore Braid Green 250m./0,13mm. (Tenkte å prøve denne, og har vel et Fireline Crystal liggende her en plass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville helt klart gått for Berkley Spiderwire-snøre istedenfor Sufix 832 eller Fireline. Har prøvd alle sammen, og Spiderwire er helt kart den mykeste og gir lengst kast.

Ville vel kanskje tenkt på et hakk mykere stang enn du antyder, du kaster enda litt lenger hvi. s sluken spenner stanga litt i kastet. Ellers veldig enig i valget om 9 fots stang. Twinpower-snella er jo en udiskutabel vinnersnelle, og frontbrems gir jo en nydelig jevn brems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gode stenger,som kaster langt og er gode å kjøre fisk på.

http://www.guideline.no/9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9i_lF14lVBt6705hRfG4h.ips?template=norWebshop;pagesize=12

Jeg ville ha gått for 9,6. Da kan du bruke den med flue/dupp. og til mark/dupp.Du trenger litt lengde på fortommen i slike tilfeller.Du kaster også litt lengre med den lengden.

Snella du nevner er helt konge,finnes vel knapt noen bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det Aspire CX 270ML 9' 7-21 gr som frister. Oså innenfor sluykvekta som jeg ønsker.

Kan noen forklare meg forskjellen på Beast, Force og Speedmaster :) (Jada, jeg er fersk :o )

Forskjellige modeller bare. Som alt annet her i verden.

Du får forcemaster fra rundt 450,-, beastmaster fra 700,- og speedmaster fra 1400,-

Force og beast er ganske lik. Speedmaster er en meget go stang og kaster langt.

Aspire er hakket over Speedmaster igjen. Begynner på 2800,-

Finnes flere andre modeller fra Shimano i mellom og over disse og.

Ser du bor i Trondheim, så annbefaler at du tar en tur innom Agdars Sportsfiske i Fjordgata 46/48 (Går ned trappa til høyre for datakjeden? tror jeg det er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedmasteren er ei kanoonstang! Tåler også endel juling som seg hør å bør på fjellet. (det gjør også Beastmasteren) Dyp aksjon gir nydelig å kjøre fisk på. Mer progressiv og stivere stenger gir lengre kast. Selv ville nok også jeg gått ned en slukklasse max opp til 20g, men helst max 15 til det type fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte selv å kjøpe ei ny stang, før jeg flytter til ny jobb (og mister rabattene jeg får i nåværende jobb). Bruk til ferskvann, fjellfiske, ørret. Vil helst ha 3 delt, så den ikke tar for mye plass over sekken når jeg går i tett skog. Pris for stang og snelle - cirkus 2-3000. Bør tåle mye juling, er ikke av den forsiktige typen :D Tips?

Ser både Beast og Speedmaster får gode ord, er det noen av disse som er mer solid en den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var stang og snelle på plass :)

Shimano Aspire CX 270ML 9' 7-21 gr

Shimano Twin Power 2500 FC

Sufix 832 Gore Braid Green 0,13mm (8.2kg)

Gleder meg noe helt sinnsykt med å få prøvd den nye stanga.

En kamerat kjøpte Speedmaster 270 3-14g, samme snelle. Men med 0.06mm Berkley Whiplash Pro sene.

Skal bli morro å prøve begge stengene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Dette er helt normalt, og intensjonen er god. Ved å sette sammen og ta fra hverandre stangen mange ganger slites dette leddet, og hvis man ser nøye etter er den gjerne kon.

Dette for å ha noe å slite på, slik at delene sitter tight uansett hvor mange ganger du setter sammen stangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er litt mer vant med bakbrems på haspelsnella...jeg har to stk. sneller hvor den ene har bakbrems og den andre forbrems.

Når ørreten kjemper mot meg, da føler jeg det instinktivt lettere å bruke bakbremsa...jeg vet ikke hvorfor.

Jeg ser at shimano nå har en ny utgave med for og bakbrems på haspelsnella http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=29155 ...denne her har også en kampbrems som regulerer grove instillinger, slik at man slipper å skru masse når hvert sekund teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.