Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips når man skal sende ryggsekk (Norrøna Svalbard Synkron Pack)med fly


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en Norrøna Svalbard Synkron Pack 80L som jeg skal ha med til Thailand.

På denne sekken har hoftebeltet ei bøyelig stang som går på tvers horisontalt bak og frem til hoftene for optimal støtte, og det er veldig behagelig å ha sekken på. Se vedlagt bilde.

Jeg er redd denne stangen vil knekke når jeg sender den med fly.

Er det noen andre som har denne sekken som har noen anbefalinger hva jeg kan gjøre for å minske risikoen for at den knekker? Eller er den kanskje så solid at jeg ikke trenger å bekymre meg for dette?

Er det noe annet jeg bør tenke på når jeg sender ryggsekk med fly?

post-10204-13347475469_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Før å øke beskyttelsen av reimer, bæresystem o.s.v. kan muligens dette være noe.

http://www.travelshopone.no/productDetails.aspx?PO=532&PI=577&from=55

Jeg har hatt Svalbardsekken fra den ble lansert som Nansen. Helt lik konstruksjon i bæresystem men noen få endringer på tekstilkvalitet, bl.a. i stretchmaterialet i midtpartiet av bæresystem.

Jeg har lempet sekken opp og ned i kano alle veier, sittet på sekken med hoftebeltet ned mot bakken o.s.v. Dette har den tålt fint siden 2007.

Tror ikke du skal være alt for bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å vrenge hoftebeltet motsatt vei og klipse det sammen. Bakover og foran på sekken, eller motsatt av vanlig hvis du forstår. Det kan bli vanskelig slik du beskriver det. Kan det gå an og brette de den vanlige veien inntil sekken, og dra et par runder med ductape o.l. rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne pakksekken fra Bergans vet jeg det er mange backpackere som har brukt til å beskytte sekken under transport på fly buss osv.

Vreng hoftebeltet slik Trango nevner og bruk denne i tillegg, da er du relativ sikker!

http://www.bergans.no/produkter/default.asp?liste=sekker_liste&MenyID=122060&page=sekker_detalje&modID=2550&ml1=6&ml2=&t=Packsack w Handle/Zipper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.