Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til Hardangervidda


Dovregubben

Anbefalte innlegg

Hei!

Årets andre fjelltur går sannsynligvis til Hardangervidda, et sted jeg ikke har vært siden liten pjokk. Det jeg lurte på er hvor man kan ta utgangspunkt fra? Dvs, hvor burde man starte? Hvordan er temperaturene der i starten av Juli? Og ikke minst er jeg på jakt etter en rute hvor det er flusst av fiskevann, gjerne av typen man får vært relativt alene ved.

Beste startsted.

Temperatur.

Fiske-områder

Rutevalg.

Svar gjerne på alle, svar gjerne på noen, jeg er takknemmelig for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første, det er begrenset med "lovlige fiskevann" på østvidda. temperatur i juli er sjelden lavere enn minus 2-3 grader på natta.

Skal du være sikret å være alene må du gå forholdsvis langt. Å ta båt inn Møsvatn til Mogen og gå inn mot Lågaros og vannene innenfor kan være et bra bet. Kan selvfølgelig også gå opp mot Kvennavassdraget med det utgangspuktet.

Skal du bo i hytte eller telt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.