Gå til innhold
  • Bli medlem

liggeunder lag til sommers bruk på fjellturer


Anbefalte innlegg

Annonse

Har nettopp hatt en tur med jysk sitt hyper avanserte liggeunderlag til 50 kr...det veier 94 gram, bruker dette under teltet sammen med thermarest neo air (inni teltet), korteste versjonen. Trenger ikke liggeunderlag for beina for min del.

Det blir teltunderlag og liggeunderlag til litt over 300 gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mammut.ch/en/productDetail/242000200_v_5076_198x66x5/SoftSkin+Mat.html;jsessionid=F4F330604417E83138C347E3DF518390

Den mellomste (198x66x5) er stor og behagelig samt at soveposen ikke glir av om natta.

Leveres i gul nylonpose med liten lomme på innsiden som inneholder repkit hvis man er uheldig.

Fastsydde reimer med borrelås og stramming for enkel nedpakking etter sammenrulling.

God isolasjonsevne for vår/sommer/høst bruk.

Eneste minuset er at man må blåse inn luft 5-10 ganger i tillegg,

selv om ventilene har vært åpne i flere timer.

Det 4 år gamle rimeligere selvoppblåsbare fra Bergans har ikke dette problemet,

men derimot mye stivere/tyngre å rulle sammen, samt glattere.

Det myke og varme Soft Skin stoffet til Mammuten er overlegent på det punktet,

men setter samtidlig ett spørsmålstegn til økt tørketid hvis det blir vått.

Alt i alt kan jeg trygt anbefale underlaget, og prisen ligger på rundt 800 kr for det tykkeste på 7,5cm,

men dog tyngre enn 5cm versjonen som jeg har.

http://www.flust.no/fritid-og-friluftsliv/liggeunderlag/ajungilak-soft-skin-mat-liggeunderlag/

At 7,5 cm versjonen i tillegg kom godt ut i en test på klikk.no er jo ett pluss,

selv om det ikke har noe praktisk betydning for mitt bruk.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.