Gå til innhold
  • Bli medlem

Ha flere kart til GPS på en minnebrikke??


opas

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å google og sett på Garmin sine sider men finner ikke svaret :-)

Har fått meg en Garmin Oregon 450 og lastet ned kart fra frikart.no. Dette går fint og jeg kan velge om jeg vil bruke basekartet som ligger i minnet eller om jeg vil bruke frikartene som ligger på microSDbrikken.

Men jeg har fått låne et Topo Adventure kart av en kompis og ønsker å legge dette inn på det samme microSDkortet som jeg har frikartene på siden det er masse plass der , men det ser ikke ut til å gå :)

Jeg har fått med meg at jeg måtte lage en mappe på minnekortet som heter Garmin når jeg la inn frikartene , men jeg kan ikke ha flere mapper som heter Garmin og må gjerne lage Garmin1 og Garmin2 osv. Men jeg tror ikke det går an gjøre det på den måten.

Er det noen som vet hvordan dette kan gjøres? Må man ha en haug med små microSDkort med seg på tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det greieste er jo egentlig å installere de forskjellige kartene i mapsource for så å velge alle områder du vil ha med der og legge over til gps.

Dette er nok den fornuftige måten. Da legges Topo kartene i internminnet på GPS og du vil fortsatt kunne ha frikartene dine på minnekortet.

450'n har vel minnekapasitet til 3/4 av hele norge i Topo serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oregon modellene er ikke riktig så nøye på navnet til kartfilene som sine forgjengere. Tipper kartfila (den på minnebrikken) heter gmapsupp.img. Denne endrer du til frikart.img, og deretter kan du installere det nye kartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.