Gå til innhold
  • Bli medlem

flytting


jason

Anbefalte innlegg

Har vært på sjøen i en lang periode og på noen turer på beina

Men nå har jeg fått meg ei vakker jente fra trønderlag, på rissa.

Må finne meg en annen jobb enn på sjøen, hun hadde lyst til å se meg oftere.

må finne meg en jobb til å spare opp litt til egen fiskebåt.

Noen som vet om noen jobber i området for et friluftmenneske.

Men det viktigste av allt noen som kjenner til noen korte å lange turområder i rissa eller i området rundt.

Har vørt mye i snåsa.

dama skal også være med og hun er ikke enda klar for de lengste turene.

skal flytte oppover i sommer/ høsten. blir vel trønder av meg snart da . he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har vært på sjøen i en lang periode og på noen turer på beina

Men nå har jeg fått meg ei vakker jente fra trønderlag, på rissa.

Må finne meg en annen jobb enn på sjøen, hun hadde lyst til å se meg oftere.

må finne meg en jobb til å spare opp litt til egen fiskebåt.

Noen som vet om noen jobber i området for et friluftmenneske.

Men det viktigste av allt noen som kjenner til noen korte å lange turområder i rissa eller i området rundt.

Har vørt mye i snåsa.

dama skal også være med og hun er ikke enda klar for de lengste turene.

skal flytte oppover i sommer/ høsten. blir vel trønder av meg snart da . he he

Vi er flere soon to be-trøndere. I juli flytter vi fra Tromsø til Levanger. Det ser ut som om det er mange fine områder inn mot svenskegrensa eller ut mot kysten. Trikset er å komme seg litt vekk fra Trondheimsfjorden og åkrene en finner der. Snåsa er sikkert enda bedre mtp. utmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med folkehøyskolen på Rissa. Har egen båtbyggerlinje der, kanskje egen fiskelinje og? Er jo verdt å sjekke det ut. Holder til i Rissa sentrum, samt båtbyggeri på Stadsbygd.

Ellers så skal det være noen småbeskrivelser inne på forumet her for småturer i Rissa og nabokommunene. Søk opp Rissa, vannvikan, fosen, stadsbygd, osv så finner du nok noen turforslag på forumene. Men skal du lenger på tur må du inn mot Sverige eller nord/sørover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Velkommen til Trøndelag og Fosen!

Hvis du lurer på litt turer på Fosen kan jeg anbefale å sette kursen i retning Åfjord/Roan. Rett før Åfjord komme du til et sted som heter Mørriaunet, her går veien opp bakkene inn i Sørdalen. Du kan også parkere på noen av utfartsparkeringsplassene før du kommer til Mørriaunet. Området sør for Sørdalen ned til Verran og Skaudalen er kjempefint turterreng med fine ørretvann. Kjører du til Åfjord sentrum og tar av mot Roan/Osen kommer du straks inn i Norddalen og området nord/nordvest/nordøst for Norddalen, avgrenset av fylkesvei og fjorder (som Skjørafjorden) er også kjempefint turterreng. Over alt der oppe får man fin ørret i panneformat hvis det er av interesse. Times kjøretur fra Stadsbygd.

Uten å ha vært der selv, har jeg hørt at området nord for Trondheimsfjorden mellom Vanvikan og Leksvik også skal være fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.