Gå til innhold
  • Bli medlem

Kano/kajakk fra usa?


mbo

Anbefalte innlegg

Hei

Ser at prisen på en kano ligger på 5000,- i usa og den samme kanoen koster 9500,- i Norge. så jeg lurte på om noen har erfaring med kjøp av kano fra USA? pris på frakt? o.l

-M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må få ordnet deg frakt for under 2000kr for at det skal lønne seg reint økonomisk 7000kr pluss mva = 8750 Så kommer litt tollgebyr og da er du plutselig på 9000kr Så har du selvfølgelig risikoen om noe skulle være galt. Da må du antagelig koste frakt begge veier ved en eventuell reklamasjon.

Med magnum.no (jetcarrier) så kommer prisen (opp til 1m3) på 2,20kr pr liter. Det er til Tistedal. Så kommer frakt innad i norge om du ikke kan hente selv (45kr hentegebyr) Mulig det kan være noe tillegg for lang pakke. Se sidene til magnum.no for flere priser. Og ta kontakt med de for en total pris inkl moms/fortolling og frakt i norge. Når jeg tenker meg om er jo en kano pakket i en firkantet eske fort 2m3 da blir det fort 4000kr i frakt selv om det er billigere pr liter jo større pakke det er. Tror rett og slett ikke dette lønner seg.

Forøvrig er Magnum.no fint til å bestille varer fra usa som nettbutikkene/ebay etc ikke sender til andre land. Med magnum får man egen postadresse i usa som man kan bestille til. Kjøpte et teleskop en gang og det havnet på ca halvpris av norsk pris. Problemet med kanoen er at den er stor. Det er billigere å frakte tunge små ting enn store lette ting på båt da der er plassen som er begrensende og ikke så mye vekta. Kanskje satse på en packboat :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for respons :)

Ja når du sier det kan jeg forstå at det fort kan bli noen tusenlapper i frakt og moms.

Bare så inmari irriterende å se kajakker og kanoer til halv pris i usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den lave $´n gjør det ekstra fristende¨å bestille fra USA for tiden.

Skal du spare penger på en stor gjenstand som en kano/kajakk må den nok stues inn i en container sammen med med mest mulig annet og gå sjøveien over Atlanteren.

Mange har også lett for å glemme div. gebyrer i forbindelse med frakt og tollbehandling.

Enkelte glemmer også norsk mva. i regnestykket og da blir overraskelsen stor.

Jeg kjøper også ting utenlands om besparelsen blir stor, minimum 30-40% etter frakt og avgifter sier hodet mitt.

Jeg tenker også på de som jobber i varehandelen og importbransjen, de skal også tjene penger som de skal bruke til å kjøpe andre varer og tjenester hos deg og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.