Gå til innhold
  • Bli medlem

sluker og spinnere til laksefiske


christ3103

Anbefalte innlegg

Hei skal opp i gaula, nermere bestemt haltdalen første uke i sommerferien.

Det jeg lurer på er de beste slukene og spinnerne til laksefiske.

noen jeg ahr plukket ut allerede:

møresilda 32 g

storauren 45g

meps long rainbow str 5 og 4

meps long salmon str 5 og 4

flere forslag?

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vel kjøpt bra saker allerede.

Poenget med lakse-/elvespinnere er jo at de er laget for å kaste oppstrøms (lettroterende skje) så man får et større fiskefelt. Hvor stor forskjellen egentlig er, kan man jo lure på.

Fikk pakke fra GrejOnline idag med Vibrax Salmon/33 g og valgte istedenfor Abu Salmon to Abu Reflex/18 g. Abu-ene er kanskje litt lette, men tenker smålakselv og til annet bruk også.

I Namsen tas mange med wobbler så det blir vel å prøve div. etter magefølelsen - inkl. mark.

Oppi Gaula er jo Trønderskjea populær, vet om en som nylig fikk laks på 5,6 kg med den. Den skal ha evnen til å gå dypt, men det er vel ikke så stor forskjell.

Jeg stoler mest på flaksen :) - og skitt laksefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med de lokale og kjøp et par av det de anbefaler når du kommer opp dit. Ellers er jo laksefiske stort sett kasting og kasting i dagevis mellom hver fisk, så det er en fordel å ha en de å veksle mellom når ingenting virker. det hjelper liksom å prøve en ny sluk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.