Gå til innhold
  • Bli medlem

Barnevennlig topptur i Lofotenområdet?


sykkeline

Anbefalte innlegg

Annonse

Er det noe som Lofoten har nok av, så er det fjell! I alle varianter. Det finnes mange fjell som jeg trur kan være innen rekkevidde for dere, virker å være litt vant med stein og høydemetere?

Vestvågøy har mange lettgåtte topper. Denn linken her http://www.home.no/tipatopp/ viser plasseringen av fjellene som er med på "ti på topp". Et av de flotteste der er nok Justadtinden. En lengre fjelltur i "lofotsk" perspektiv, men lettgått. Absolutt å anbefale på en soldag!

De fleste fjellene i Lofoten ligger lett tilgjengelig (rett fra hoveveien omtrent) og mange har godt synlige stier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du befinner deg i Svolværområdet, er det en barnevennlig tur til toppen av Glomtind. Flott utsikt. Litt bratt på slutten, men ikke værre enn at barn klarer det fint. Turen starter med å gå gammelveien til toppen av Rørvikskaret. Derfra følges sti opp ryggen. Nedenfor kan du se bilder fra turen.

post-66-133474751208_thumb.jpg

post-66-133474751224_thumb.jpg

post-66-133474751236_thumb.jpg

post-66-133474751247_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der for et par år siden. Det er en relativt lang tur, men det er muligheter for telting nede i dalen. Er lagt ut kjetting på de mest utsatte partiene. Vi brukte 10 timer t/r. Litt vanskelig å si om turen er for voldsom for barna. Syntes selv jeg var flink å gå i den alderen, men det kommer helt ann på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.