Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgradering av sovepose vinter


Anbefalte innlegg

Fikk en idè om hvordan oppgradere soveposen. Mange har en tre-sesongs pose, dun/syntet, eller lettere vinterpose.

Helsport har to modeller, Kongsfjorden og Tempelfjorden, som består av to poser, dun innerst og syntet ytterst. Den ytterste er 90 cm bred, tilpasset å omkapsle den innerste posen.

Hva med å kjøpe en slik ytterpose separat? Og koble til egen sovepose? Man sparer penger, og får en oppgradert, solid vinterpose.

Da jeg ringte Helsport, og spurte om nevnte ytterposer selges separat, var spørsmålet nytt for dem. Jeg måtte ringe tilbake senere. Jeg vil tro det er et marked for slike oppgraderingsposer. Enkelt, rimelig.

http://www.helsport.no/no/produkter/SOVEPOSER_helsport/X-TREM/Tempelfjorden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som med bekledning fungerer det ganske greit med "lag på lag" prinsippet for soveposer også. Jeg har prøvd noen ganger med 2 soveposer fra 70tallet(etter blomstermønsteret innvendig å dømme) utpå hverandre, og med Ajungilak Tyin Vinter pluss Tyin sommer(sykt tynn..ligger å fryser hvis det er 12 varmegrader), Sammen fungerer det temmelig bra. Eneste dumme er pakkvolumet og vekt. Pga ekstra ytterstoff som ikke isolerer og ekstra sømmer.

Har man en dunpose kan det sikkert være lurt av flere grunner siden disse gjerne ikke er like slitesterke som syntetposene, så en tynn syntetpose utenpå er sikkert bra for både varme og slitasje ;)

Men som du sier er det nok viktig at den ytre soveposen er stor nok, så den ikke presser og komprimerer den innerste.

Eg har trua :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.