Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttur i Bymarka!!


SkogogMark

Anbefalte innlegg

Jeg og søstera mi har tenkt oss på en overnattingstur i Bymarka i Trondheim. Vi skal overnatte 1 natt, og vi vil ha tips til fine plasser å slå oss ned. Ved et godt fiskevann :D Vi er begge vant til å gå langt på tur. :) Håper på svar fort!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Etter 6 år som student i Trondheim så ble jeg jo litt kjent med bymarka. Min erfaring er at det er veldig mye folk på relativt liten plass dersom en holder seg til hovedstiene, og de er det jo en god del av. Vil dere ha litt følelse av å være unna folk, så finn en leir som ligger mer enn 45 minutters gange fra Skistua. Fisket i Bymarka er vel ganske varierende etter min erfaring, men jeg mener at noen har fortalt meg at TOFA årlig setter ut ørret i de viktigste vannene. Kommer i farten på vann som Heberndammen, Kobberdammen og Kvistingen, om jeg ikke tar feil. Sistnevnte har forøvrig aldri servert meg noe annet enn skikkelig drittvær!

Dersom jeg skulle komme med en anbefaling til andre områder i nærheten av Trondheim så må det være marka som ligger innenfor Jonsvatnet. Jeg tenker i første omgang på Draktsjøen/Heinfjorden, her er det glimrende muligheter for padling av kano og relativt fin ørret.

Min store favoritt er uten tvil Hestsjøen i samme område. Du kan parkere på felles parkering eller ved en trafo-stasjon like ved, og så er det en liten time om ikke mindre med gange inn til vannet. Fisket er så som så, har tatt et par greie ørreter der, men mye av vannet er langgrunt, så det gjelder å velge fiskeplass med omhu. Grunnen til at jeg anbefaler dette området på det varmeste, er at det er relativt lite kjent og lite brukt, samtidig som det (i mine øyne) er en liten bortgjemt perle.

Uansett - god tur! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.