Gå til innhold
  • Bli medlem

Viking vetti


magne j

Anbefalte innlegg

Annonse
Jeg har brukt dem i 2 år og er godt fornøyd med kvaliteten. Eneste ulempen er at vannet trekker inn i ytterstoffet litt fort.

trekker vannet helt inn i skoen eller er det bare ytter stoffet som blir fort våt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trekker bare inn i ytterstoffet foreløbig. Min erfaring er at Gore-tex membraner har begrenset levetid spesielt i sko. Jeg impregnerer med spray, men med skikkelig vått vær varer ikke den lenge. Når ytterstoffet blir vått reduseres pusteegenskapene. Jeg tror ikke dette bare er et problem for Vetti, men for alle sko med stoff. En skinnsko kan impregnerer slik at vannet preller av, men de puster ofte ikke like godt som stoffsko. Det blir derfor litt smak og behag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da er det bare å erkjenne at begge skoene lekker kraftig i overgangen mellom overdel og såle. Vet ikke hvorfor det plutselig har skjedd, men det er jo et velkjent problem med Gore-Tex sko.

Sendte en mail til produsenten for et par uker siden om problemet, men har enda ikke fått noe svar.. Regner for såvidt ikke med at de dekker dette, men synes egentlig at dyre fjellsko burde vare litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.