Gå til innhold
  • Bli medlem

Lav $ - hva er verdt å kjøpe og dra med seg hjem fra tur til USA?


SuperTed

Anbefalte innlegg

Om du tok en tur til USA nå, hva ville du handlet der som du sparer vesentlig med penger i forhold til vekt\størrelse på?

Maks 3 ting på forslaget for å få litt kvalitet ;) Ellers så bør det være med i forutsetningen at det er tilpasset norsk natur.

Mine tre førstevalg:

1. Primus - Coleman

2. Trekking sko - gjerne et av valgene fra superlett tur-sko tråden.

3. Sommersovepose - dun rundt 500gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Om du finner deg en REI butikk eller Cabella`s så blir du nok glad!

Et par Mountain House turmat. Noe brenner fra MSR. Ny sovepose til fruen!

Alle REI butikkene i USA

http://www.rei.com/stores/storeloc.html

Alle Cabela`s butikkene i USA:

http://www.cabelas.com/stores/stores_home.jsp

Kjerringa er en ispinne, sovepose - second that!

Edit:

Hva med kniv fra USA? ESSE 4 \ 6 er jo velkjent..

Oakley eller et par skikkelig bra turbriller gir nok en solid rabatt også! :roll:

Den kaninhatten fra furhatworld kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger å ta med endel Kokatat padle-greier, kanskje en åre, custom tarp og hengekøye tilbehør, men det blir ikke før til høsten. Håper dollaren holder seg lav fram til det ;-)

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som skal kjøpe med seg endel fotoutstyr derfra, så gledeer meg som en unge. Spesielt småting (filter, minnekort osv) er veldig billig der >50% off, og de dyrere tingene (linser ol) sparer man fort et par tusen+. Blir en fin start på sommeren :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Ville nok gått for ting som nettbutikkene der borte ikke har lov til å sende direkte hjem til deg her (jada, vet om Jetcarrier m.fl.). Ting som er relativt dyre hjemme er det mest å spare på bare på dollarkursen. Så kjører mange av butikkene kampanjer og tilbud som gjør utstyret enda billigere!!!! Tror heller ikke at det er noe i veien for nettbutikkene å sende stæsjet til der man bor (hotell, venner etc) så lenge man er i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del mindre amerikanske nettbutikker liker ikke utenlandske kredittkort, eller har noen særkrav som at du må sende til den adressen som er registrert i kredittkortet, eller at din norske hjemmeadresse (som må være riktig, den verifiseres mot kredittkortet ditt) ikke passer inn i webskjemaet deres (med U.S. zip-code, state og så videre). Har opplevd mye ergelser på grunn av sånt småpirk.

Amazon.com er derimot helproffe, fleksible og greie på alle formaliteter - Amazon har ikke ALT, men de har MYE. Du finner ofte bra tilbud, og du finner en del tilbud og avslag på frakt og slikt. (Jeg prøvde f.eks. Amazon prime gratis i en måned, og høvla vekk MYE fraktkostnader).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kniv skal være svensk eller sveitsisk :)

Colemanbrennere i bøtter og spann.

Så svindyr optikk. Her er det faktisk noen kroner å hente.

Ellers bør du se litt på utstyr du ikke finner i Norge. Utstyr som du kan bestille etterpå.

Å kjøpe kaninhatt, når den koster null og nada å sende med post, er tullete. Den går normalt under tull & avgiftsgrensen.(avhengig av modell)

MSR, er jeg sjepisk til.

Brunton er verd å se på.

Ellers skal jeg aldri ha anna sommertelt enn Eureka, så kanskje du skal titte på dette også?

Hva er vi oppe i nu? Overvekt 800Kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd jeg ikke kan få med meg et par kanoer i bagasjen. Skulle gjerne hatt en Omer Stringer Classic kano av cedar og canvas fra Carrying Place Canoe Works, og en Wenonah Minnesota II i Kevlar ultralightweight.

Men så var det å komme ned på jorda da, og se hva man kan få med seg i bagasjen.....

Tror nok helst det hadde blitt en ny tørrdrakt og en Novorca grønlandsåre + evt en Modified Ottertail åre fra Ray Kettlewell.

Har allerede benyttet dollarkursen til å kjøpe en 2 -delt grønlandsåre i sedertre og en spesialbestillt northwoods kanoåre. Jetcarrier står for frakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av fotoutstyr jeg har kjøpt der borte har ihvertfall vært ca 50% av hva jeg ville betalt her hjemme, men mulig jeg har vært heldig med kjøpene.

Virker også som butikkene over there er mye mer åpen for å ta bruktutstyr i bytte fra kunder enn her hjemme, og er en linse i mint condition er det samme for min del om den er brukt eller ny når prisen er en brøkdel av hva jeg ellers ville betalt. Linser koster jo som f.. :)

Plukket også opp denne for $399 på B&H i new york sist jeg var over dammen: http://www.prisjakt.no/product.php?pu=774207

Ellers er det definitivt mulig å gjøre kjempegode kjøp på telt i USA. De har muligens en del andre merker, men mountain hardware som er store der borte er ihvertfall meget bra etter min erfaring.

Også mye bra dunposer og dunjakker til en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt begynt å lage handleliste, venter på at det skal komme på 30% rabatt på nettbutikkene der borte. Så bestiller jeg det bare med levering på en adresse i USA før jeg henter det til våren. Det blir under halv pris i forhold til Norge.

Norrøna Lofoten jakke og bukse til skibruk, Arcteryx regnjakke til bybruk, Canada Goose kåpe til dama, Norrøna 29 parka til meg, et par alpinski, pluss diverse fleece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.