Gå til innhold
  • Bli medlem

bergans rondane eller bergans trollhetta ?


skoging

Anbefalte innlegg

skal ha meg en ny rygg sekk å no står det mellom bergans rondane og bergans trollhetta så er det Nokon som har erfaring me bergans rondane ?

din erfaring me desse sekkene

finnes det noko test av bergans rondane sekken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Bergans Trollhetta og er meget fornøyd med det aller meste. Den lille avtagbare dagstursekken opplever jeg som meget praktisk, men man må unngå å legge for tunge ting i den når den er festet på hovedsekken, for å unngå at tyngdepunktet blir flyttet for langt unna ryggen. Sidelommene kan til tider være litt upraktiske; det at de er elastiske synes jeg er en dårlig idé (de er blant annet ikke så slitesterke), men jeg løser det ved å kjøpe til Bergans sine avtagbare sidelommer. Sekken har også full åpning av frontpartiet, som kommer godt med hvis man skal ha noe langt ned i sekken. Jeg har lest at noen mener sekken tåler max 25 kg, men jeg har bært 30 kg i den uten problem.

Bergans Rondane har jeg ikke personlig erfaring med, men en turkompis av meg har blant annet nevnt dårlige sidelommer på den også. De er på en måte integrert i selve sekken istedet for å ligge utenpå, og det gir dårlig plass. Det kan også være lurt å tenke på at disse to sekkene har to forskjellige bæresystemer, og vurdere hvor tungt man skal bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - Jeg har hatt trollhetta sekken i et par år nå, synes denne sekken er noe upraktisk pga denne dagstursekken,er tungvindt å feste liggeunderlag utenpå.

Har montert på sidelommer fra bergans på den,synes det blir klumpete å komprimere med lommene på.

Kan også bekrefte at denne sekken ikke er god å gå me utover rundt 20-25kg.

Har ikke prøvd Rondane,men ser at det enklere feste liggeunderlag på den,ferdig monterte reimer for dette.

Men bevares for en åpning trollhetta sekken har i front,veldig praktisk.

Uten dagstursekken blir trollhetta mindre enn rondane.

Pga av manglende teltfeste og mulighet for feste liggeunderlag skal jeg nå bytte ut Trollhetta sekken,har

ikke bestemt meg enda for hvilken,men skal prøve ut Helsport fjellheimen og spitsbergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.