Gå til innhold
  • Bli medlem

Tynn vindtett jakke


kenny28

Anbefalte innlegg

Annonse

Super mica er genial. Har en sånn selv.

Den er jo i tillegg alt du trenger på sommerturer, og duganes så det synger etter som regnjakke.

Om du bare trenger vindtett og pustende har Montane endel fine lette tynne. De puster bedre enn Super mica.

Lightspeed er f.eks. knall, med full glidelås, langt cut, hette ... 175g i L .

http://www.montane.co.uk/products/men/windproof/lite-speed-jacket/46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant disse : http://www.xxl.no/ProductPage.aspx?ProductId=28794&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Nike%20Vapor%20Jacket

http://www.xxl.no/klaer/herre/jakker/fund-microfiber-jacket-1054269

Står ingenting om vekt og volum på disse.

Meningen er kun at den skal være vindtett men om den er regntett i samme slengen er bare bonus.

Men som sagt så er volum og vekt det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke Bergans Microlight? Det er helt klart favorittjakken min når jeg først må gå med jakke.. Med netting under så er det bare å tråkke i vei:) Ikke like lett som den jakka som er nevnt over, men pakkes sammen til en liten ball. Store lommer er også et pluss. Tror min snart er 3 år gammel men har holdt seg veldig godt. I motsetning til downlighten fra samme produsent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke Bergans Microlight? Det er helt klart favorittjakken min når jeg først må gå med jakke.. Med netting under så er det bare å tråkke i vei:) Ikke like lett som den jakka som er nevnt over, men pakkes sammen til en liten ball. Store lommer er også et pluss. Tror min snart er 3 år gammel men har holdt seg veldig godt. I motsetning til downlighten fra samme produsent..

Enig! Min favoritt også. Veldig behagelig stretch og finnes ikke klam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig stor forskjell på hvor godt stoffet er på ulike lette vindjakker. Jeg er superfornøyd med en lett jakke jeg har fra Patagonia, mens en jakke jeg har fra Montane er klam og kjip å ha på (det er en gammel modell, Montane lager kanskje gode produkter nå). Jakka bør kunne brukes rett mot huden uten å bli klam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg vurderer også Super Mica fra Marmot, men jeg stiller meg litt tvilende til om den puster godt nok.

Viss den ikke puster bra, er det en veldig dyr regnjakke....

Den skal ha en type membran kalt MemBrain® Strata™ med "20,000mm in waterproof performance and 20,000 gr in breathability"

(Sakset fra:http://marmot.com/products/super_mica_jacket).

Hvordan er disse spesifikasjonene i forhold til f.eks Goretex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tilsvarende" Gore Tex vill ejeg sagt. Regner med at den kanskje kan bli litt i tetteste laget for de mest intensive aktivitetene. Kommer sweff ann på vær osv, kan jo ofte være greit med litt ekstra værtetthet? Kan godt slenge meg på Montane-jakkene, har en noen år gammel jakke, er villt lett og tar ikke noe plass. Som nevnt over kan det bli litt klam hvis du er kommando under, men har aldri hatt dette problemet selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjelder Bitihorn jakka, så er den meget anvendelig, bare man holder seg unna pøsregn. Den er perfekt til sykling, jogging, og som vindjakke på fjellturer. Når jakka komprimeres er den ikke større enn en bundel med ankelsokker (kompresjonstrekk medfølger). Den utstråler ikke akkurat slitestyrke, men jeg har opplevd at den er mye røffere enn utseende tilsier. Og den puster, perfekt for høy-intensitets trening/tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp om det som skrives om Norrøna Bitihorn. Jeg har selv blitt glad i Bitihorn aero60. Den er vindtett, puster greit, virker slitesterk på tross av svært tynt stoff, vannavstøtende, fyller som et par tennissokker, men er noe tyngre enn aero100 pga. hette (187 g). Jeg vil forøvrig helst ikke møte mygg som greier å komme seg gjennom denne jakka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en Montane selv som jeg kjøpte for en del år siden. Var primært tenkt som regnjakke til sykling. I og med at det er så liten og lett var den fin å ha i lommene på ryggen.

Men det er lite jeg har brukt den. Den modellen jeg har hvertfall blir for klam.

Har ikke testet den tir turbruk. Sikkert ok hvis man er i ro for å stoppe vind og evt regn men den blir for klam i aktivitet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Bergans Microlight jakke. Har ikke brukt den så mye, men den imponerte meg faktisk.

Jeg har fått min fra Turistforeningen, men jeg ser at den koster mellom åtte og ni hundre kroner. Virker kanskje mye for en slik tynn enkel jakke, men sett i forhold til prisen på andre jakker til turbruk så er det ikke sikkert at det er så dyrt like vel.

Nå har jeg ikke testet den i gegnvær, men det kommer nok en anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.