Gå til innhold
  • Bli medlem

nokon me kjenskap til daiwa sneller


skoging

Anbefalte innlegg

Annonse

Hadde Daiwa sjøsnelle, og "armen" som var festet til stanga knakk tvers av.

Sprøtt metall? Ikke vet jeg, men ikke mer Daiwa på meg.

Shimano er antakelig best, men Elbe og Shakespeare er minst like bra.

Hatt de to sistnevnte i over 10 år og fornøyd.

Shimano har jeg kun hatt i to år, og er svært fornøyd med den også så langt.

AbuGarcia har jeg dårlig erfaring med, da innmaten rustet/gikk i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellene er mye større mellom billigmodeller og middels dyre modeller innad i ett merke enn mellom merkene. Kjøper du ei snelle til f.eks. 1000 i dag er du så godt som sikret ei bra snelle uansett hvilket merke som står på den. Det har dessuten skjedd en relativt stor utvikling på snellefronten også så erfaringer med sneller som er 5-10 år gamle er ikke helt relevante for hva du får i dag. Tester er ikke det samme som langtidsbruk, men de gir en pekepinn og testene de siste åra viser at så godt som alt av sneller funker bra hvis du styrer unna de aller billigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den dag i dag ei sikkert snart 50 år gammel snelle som jeg arvet etter min bestefar. ABUs uslitelige Cardinal 66. Enkel, pålitelig og usedvanlig solid! Den tar nærmere 200 m. med 0.40 sene. Likevel er den grei å kaste med unntatt med de aller letteste slukene. Det har også sammenheng med at jeg bruker en nifots stang. Min bestefar var av de som fisket nesten mer enn han pustet. Jeg har selv fisket temmelig mye. Snella har antagelig vinsjet inn tusenvis av kilometer med sene og et ukjent antall fisk. Det har aldri blitt byttet en del på den. Den er kun blitt rengjort og satt inn med nytt fett av og til. Jeg bruker den på slukvekter fra ca 6-7 gram og oppover i tillegg til flue med dupp. Av og til meitefiske. Min bestefar var en dedikert og særdeles dyktig fisker. jeg tror med hånden på hjertet at hvis dagens mest dedikerte og erfarne fiskere tar mer fisk er det ikke pga. snella. Men jeg har vært forretningsdrivende og forstår også produsentene. Det er i lengden ikke god butikk å selge noe som aldri trenger å byttes ut. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.